Suzuki Swift (IV, V, VI) - Cena wymiany oleju silnikowego

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w Suzuki Swift IV, V i VI to średnio 261 zł. Szczegółowy cennik wymiany oleju przedstawiono poniżej. Warto przypomnieć, że olej silnikowy ma za zadanie smarować ruchome elementy silnika, oczyszczać go z opiłków powstających na skutek tarcia oraz odprowadzać wysoką temperaturę. Uszczelnia on także silnik od środka oraz chroni metalowe elementy przed korozją. Jako element eksploatacyjny, olej silnikowy ulega zużyciu i podlega okresowej wymianie.

Ile kosztuje wymiana oleju z filtrem w Suzuki Swift?

Cena wymiany oleju silnikowego z filtrem wraz z usługą wymiany w wybranych silnikach Suzuki Swift IV, V i VI przedstawiono poniżej.

Suzuki Swift IV
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.2 90KM 66kW 3,1 5W-30 138 PLN 29 PLN 247 PLN
1.6 VVT 136KM 100kW 4,3 5W-30 191 PLN 29 PLN 300 PLN
Diesel 1.3 DDiS FAP 75KM 55kW 3,2 5W-30 142 PLN 46 PLN 268 PLN

 

Suzuki Swift V
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.3 92KM 68kW 3,9 5W-30 132 PLN 23 PLN 235 PLN
1.5 VVT 102KM 75kW 3,9 5W-30 132 PLN 23 PLN 235 PLN
1.6 VVT Sport 125KM 92kW 3,7 5W-30 132 PLN 22 PLN 234 PLN
Diesel 1.3 DDiS FAP 75KM 55kW 3,2 5W-30 115 PLN 38 PLN 233 PLN

 

Suzuki Swift VI
Paliwo Silnik Ilość oleju [L] Specyfikacja

Średnia cena oleju

Średnia cena filtra Średni koszt +
wymiana
Benzyna 1.0 BoosterJet 112KM 82kW 3,1 5W-30 138 PLN 27 PLN 245 PLN
1.2 DualJet 90KM 66kW 3,3 5W-30 146 PLN 30 PLN 256 PLN
Hybryda 1.2 Hybrid 83KM 61kW 3,3 5W-30 146 PLN 21 PLN 247 PLN

Cena filtra oleju może różnić się w zależności od producenta, a wybierać można pośród takich marek jak: TOPRAN, KNECHT, MANN-FILTER, HERTH-BUSS, MEYLE, BOSCH, FILTRON, PURFLUX.

 

Ile trwa wymiana oleju w Suzuki Swift?

Wymiana oleju silnikowego trwa zazwyczaj 30-60 minut i jest wyceniona na ok. 80 PLN. W niektórych silnikach pojemność miski olejowej przekracza 4 litry, dlatego konieczne jest kupienie większej ilości oleju. Cena za robociznę może być różna w zależności od regionu, wielkości miasta czy renomy warsztatu.

Co ile wymieniać olej silnikowy?

Interwały wymiany ustalane są przez producenta samochodu, jednak przyjmuje się, że jest to 15 tys. km. Dystans należy skrócić do 12 tyś. km. w przypadku eksploatowania samochodu w trudnych warunkach jakie panują np. w mieście czy górskich rejonach. Nie zawsze warto kierować się kolorem oleju, ponieważ w przypadku silnikow diesla, olej przybiera czarną barwę już po pierwszej jeździe. W przypadku silnika benzynowego, złoty kolor może utrzymać się bez problemu przez kilkaset i więcej kilometrów.

Suzuki Swift IV i VI - wymiana oleju

Suzuki Swift to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1983 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Hyundai i20, Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra, Mazda 2, SEAT Ibiza, Skoda Fabia i Volkswagen Polo. Suzuki Swift pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym.

Jak często zmieniać olej silnikowy?

Jeżeli kierowca nie jest w stanie określić przebytych kilometrów, lub zwyczajnie jeździ bardzo rzadko to powinien dokonywać wymiany oleju co określony czas. Przyjęło się, że powinno się to odbyć przynajmniej raz w roku. Olej silnikowy sam w sobie ulega starzeniu już gdy opuści fabryczne opakowanie. Kontakt z powietrzem w silniku, zmiennymi temperaturami i metalowymi elementami zmniejsza jego zdolność m.in. do przenoszenia obciążenia.

Jaki typ oleju do silnika wybrać?

Praktyka mówi, że silnik swój żywot z reguły zaczyna od pracy z olejem syntetycznym. Wtedy jego szczelność i brak zużycia pozwala skorzystać z najbardziej wydajnego typu. Po pewnym przebiegu może okazać się konieczne przejście na olej półsyntetyczny. Jest on przy okazji tańszy i łagodniej wpływa na uszczelnienia. Do bardzo zmęczonych silników pod koniec ich żywota zaleca się zalewać olej mineralny. Dokładniej typy olejów scharakteryzowano w tabeli poniżej.

Typ Syntetyczny Półsyntetyczny Mineralny
Skład syntetyczna baza olejowa z dodatkami uszlachetniającymi 70% bazy mineralne, 30% dodatku syntetycznego  mieszanina płynnych węglowodorów oczyszczonych z wazeliny
Plusy najwyższa jakość, duża odporność na zmiany temperatur,  kompromis pomiędzy syntetycznym, a mineralnym, odporne na szybkie starzenie nie obciążają uszczelnień leciwych silników
Minusy zmniejszają moc silnika (nieodczuwalnie), wysoka cena,   trudniejsze odpalanie zimą w porównaniu do oleju syntetycznego szybki spadek wydajności i lepkości
Specyfikacja 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40, 5W-50 10W-40, 10W-60 15W-40, 15W-50

Poza typem oleju: minerany, półsyntetyczny czy syntetyczny, kierowca ma także wybór pod względem specyfikacji. Najczęściej widoczne opakowania opisane są 5W-30 i 10W-40. Jednak to nie jedyne oleje dostępne na rynku. Jakie jest zastosowanie danej specyfikacji?

Specyfikacja Temperatura pompowalności Zastosowanie
0W-20 -40°C łatwe uruchamianie zimą, do starych silników
5W-30 -35°C niska lepkość, z reguły stosowany jako pierwszy olej
10W-40 -30°C popularna, uniwersalna lepkość
15W-50 -25°C wysoka lepkość w ciepłych klimatach
20W-60 -20°C olej do silników sportowych

Czy warto stosować oleje longlife?

Coraz większa oszczędność i zmniejszanie ilości odpadów doprowadziły do wprowadzenia na rynek olejów longlife. Są to oleje, które w teorii mają podwoić przerwę pomiędzy kolejnymi przeglądami serwisowymi. Skoro większość nowoczesnych samochodów od kilku lat jeździ na olejach longlife, a ich żywotność uległa zdecydowanemu skróceniu w porównaniu do dawnych jednostek, to jest to dobry pomysł? Z praktyki wiemy, że nierzadko olej longlife w ciężko eksploatowanym silniku do czasu wymiany zdążył zmienić się w ciało stałe. Stosowanie olejów longlife to pozorna oszczędność, jednak może się okazać, że podlega on wymianie już przy 15 tyś. km, a nie rzekomych 30 tyś. km

 

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Suzuki Swift V - Cena wymiany filtra paliwa

Suzuki Swift V - Cena wymiany filtra paliwa

  Model Swift ze stajni Suzuki, to samochód z długą historią. Produkcję rozpoczęto już w 1983 roku, a omawiana generacja V wypuszczona na świat została w 2010. Przez kolejne 6 lat, kierowcy do dyspozycji mieli 3 silniki benzynowe o pojemności 1.2 i 1.6 VVT od 94 do 136KM, oraz jednego...

więcej

Suzuki Swift V - Cena wymiany świec zapłonowych

Suzuki Swift V - Cena wymiany świec zapłonowych

Model Swift ze stajni Suzuki, to samochód z długą historią. Produkcję rozpoczęto już w 1983 roku, a omawiana generacja V wypuszczona na świat została w 2010. Przez kolejne 6 lat, kierowcy do dyspozycji mieli 3 silniki benzynowe o pojemności 1.2 i 1.6 VVT od 94 do 136KM, oraz jednego diesla 1.3...

więcej

Suzuki Swift V - Cena wymiany płynu hamulcowego

Suzuki Swift V - Cena wymiany płynu hamulcowego

Model Swift ze stajni Suzuki, to samochód z długą historią. Produkcję rozpoczęto już w 1983 roku, a omawiana generacja V wypuszczona na świat została w 2010. Przez kolejne 6 lat, kierowcy do dyspozycji mieli 3 silniki benzynowe o pojemności 1.2 i 1.6 VVT od 94 do 136KM, oraz jednego diesla 1.3...

więcej

Suzuki Swift (IV, V, VI) - Cena wymiany sprzęgła

Suzuki Swift (IV, V, VI) - Cena wymiany sprzęgła

Suzuki Swift to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1983 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 6 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Citroen C3, Hyundai i20, Ford Fiesta, Kia Rio, Nissan Micra, Mazda 2, SEAT Ibiza,...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę