BMW X5 E70 - Cena diagnostyki komputerowej

BMW X5 E70 to kolejne wcielenie największego modelu BMW oferowane w latach 2006-2013. Do oferty trafiło 5 silników benzynowych o mocach od 272KM do 555KM oraz 6 diesli od 235KM do 381KM.

Ile kosztuje diagnostyka komputerowa?

Cena diagnostyki komputerowej BMW X5 E70 w wybranych miastach została przedstawiona poniżej.

 Białystok 51-88 PLN Umów wizytę
 Bydgoszcz 77-124 PLN Umów wizytę
 Gdańsk 98-198 PLN Umów wizytę

 Gorzów

Wielkopolski

 77-237 PLN Umów wizytę
 Katowice  62-170 PLN Umów wizytę
 Kielce  44-86 PLN Umów wizytę
 Lublin 52-76 PLN Umów wizytę
 Łódź  54-97 PLN Umów wizytę
 Olsztyn 83-115 PLN Umów wizytę
 Poznań 64-90 PLN Umów wizytę
Szczecin 78-200 PLN Umów wizytę
Toruń 73-142 PLN Umów wizytę
Warszawa 63-119 PLN Umów wizytę
Wrocław 83-168 PLN Umów wizytę
Zielona Góra 62-108 PLN Umów wizytę

Zobacz wyceny w sprawdzonych
warsztatach w Twojej okolicy

Na cenę diagnostyki komputerowej wpływa kilka czynników. Pierwszy z nich to lokalizacja warsztatu. Cena usług w Warszawie jest wyższa, niż w mniejszych miejscowościach. Nie bez znaczenia jest także renoma warsztatu, który za duże doświadczenie i trafność swoich diagnoz często żąda większej kwoty. Kolejny czynnik to komputer diagnostyczny jaki posiada mechanik. Im droższy i dokładniejszy sprzęt, tym usługa może być droższa z uwagi na amortyzację zakupu profesjonalnego sprzętu i jego możliwości. Nie bez znaczenia jest także marka samochodu. Za diagnostykę samochodu klasy premium mechanicy często liczą sobie więcej. Cena diagnostyki omawianego modelu może oscylować w granicach 130zł, jednak należy pamiętać o wspomnianych wcześniej czynnikach. Normalne ceny na przestrzeni całego kraju oscylują w granicach 60-250zł.

Co to jest diagnostyka komputerowa?

 Diagnostyka komputerowa polega na podłączeniu komputera diagnostycznego do sterownika samochodu i odczytaniu zapisanych kodów błędów. Jednocześnie umożliwia diagnozowanie pracy silnika na podstawie podglądu rzeczywistych parametrów w trakcie jego pracy czy jazdy samochodem. Na diagnostykę komputerową należy umówić się do warsztatu m.in. w przypadku zaświecenia kontrolki Check Engine.

Ile trwa diagnostyka komputerowa?

Podpięcie samochodu pod komputer diagnostyczny zajmuje tylko chwilę, ponieważ w większości pojazdów dostęp do gniazda OBD jest w łatwo dostępnym miejscu. Samo przeskanowanie systemu zajmie mechanikowi ok. 10 minut, więc można przeprowadzać tego typu zabiegi teoretycznie z doskoku. Czas trwania diagnostyki może się wydłużyć, gdy sterownik nie zapisze żadnych błędów i mechanik będzie musiał sprawdzić parametry samochodu podczas pracy silnika i jazdy samochodem.

Diagnostyka komputerowa z dojazdem

Zdarza się, że samochód w którym wystąpiła usterka jest unieruchomiony i diagnostyka w warsztacie jest niemożliwa. W takiej sytuacji zamówić można diagnostykę mobilną z dojazdem do klienta. Mechanik w celu wykonania wstępnej diagnostyki potrzebuje tylko niewielkiego komputera, który może zabrać w każde miejsce. Po wykonaniu diagnostyki pod blokiem, można stwierdzić czy wymagana będzie laweta, czy usterkę da się naprawić na miejscu.

Co oznacza OBD?

OBD jest skrótem od On Board Diagnostic – czyli systemu pokładowego mającego na celu ciągłe monitorowanie parametrów pracy układu silnika i jego osprzętu. Głównie alarmuje on o problemach związanych z procesem spalania, w wyniku których następuje pogorszenie emisji spalin. Pierwotnie wprowadzone na rynek OBD I zostało zastąpione przez OBD II mające zapewnić standaryzację złącz diagnostycznych.
Od roku 1996 OBD II jest obowiązkowym wyposażeniem samochodów w USA, a od roku 2000 na kontynencie Europejskim. W Polsce standard ten został wprowadzony w 2001 roku dla silników benzynowych, a w 2003 r. dla silników diesla.

Jak interpretować kody błędów w OBD?

W systemie OBD występują 2 typy błędów, A i B. Błąd B to błąd nie krytyczny, którego wykrycie nie jest komunikowane kierowcy. Dopiero, gdy błąd ten pojawi się ponownie kierowca zostanie poinformowany za pomocą dedykowanej kontrolki MIL (Malfunction Indicator Light). Błędy typu A to błędy krytyczne, których przyczyny wystąpienia powodują pogorszenie spalin o ponad 50% i natychmiastowe powiadomienie o tym fakcie kierowcy.

Dla przykładowego kodu błędu P 0 3 0 1 – pierwszy znak określa lokalizację usterki (układ napędowy, układ jezdny itd.). Drugi znak określa organizację odpowiedzialną za definicję kodu (SAE lub indywidualny producent). Trzeci znak tyczy się podgrup związanych z funkcjami (układ zasilania w paliwo lub powietrze, sterowanie prędkością obrotową itd.). Ostatni znak precyzuje o jaki dokładnie błąd chodzi. Można stwierdzić, że każdy kolejny znak zawęża pole wystąpienia usterki.

Gdzie jest i jak wygląda gniazdo OBD w BMW X5 E70?

Lokalizacja gniazda OBD może być różna, w zależności od marki i modelu samochodu, jednak są pewne stałe obszary występowania. Najczęściej gniazdo umieszczone jest po lewej stronie kierownicy pod kierownicą, lub w okolicy pedałów. Gniazda umieszczane są także po prawej stronie kierowcy, w panelu lub tunelu centralnym.
Gniazdo OBD przystosowane jest do podłączenia 16-pinowej wtyczki w kształcie trapezu. Sama wtyczka może być oddzielnym elementem działającym za pomocą bluetooth, lub scalona z komputerem za pomocą kabla.
W omawianym modelu gniazdo OBD umieszczone jest pod przełącznikiem świateł.

Kasowanie kodów błędów przez OBD

Głównym przeznaczeniem komputera diagnostycznego jest pomiar parametrów pracy silnika i innych podzespołów oraz diagnozowanie usterek. Po wykonanej naprawie należy usunąć stare kody usterek, co umożliwia właśnie komputer podłączony do OBD. Możliwości ingerencji w samochód za pomocą OBD zależą od skanera diagnostycznego i zaawansowania oprogramowania. Są skanery uniwersalne, które umożliwiają diagnostykę każdego samochodu jednak nie pozwalają one na wprowadzanie istotnych zmian w samochodzie. Dla porównania posiadanie dedykowanego oprogramowania dla danej marki, umożliwia mechanikowi zarządzania nawet parametrami komfortu i włączać dodatkowe funkcje niektórych udogodnień. Można z tego poziomu także np. zaprogramować automatyczne składanie lusterek lub je wyłączyć, jeżeli same lusterka są do tego przystosowane.

Jaki program do OBD jest najlepszy?

Na to pytanie nie ma prostej odpowiedzi, ponieważ każdy producent czy koncern samochodowy posiada dedykowane oprogramowanie do obsługi swoich samochodów. Są oczywiście uniwersalne interfejsy diagnostyczne współpracujące z większością samochodów, jednak ich możliwości są ograniczone. Często jest to tylko możliwość wykonania prostej diagnostyki. Dedykowane interfejsy kosztujące kilka jak nie kilkanaście razy tyle co interfejs uniwersalny, mają możliwość dogłębnej diagnostyki układu w samochodzie oraz wpływanie na jego funkcjonowanie. Mechanik ma nawet możliwość odblokowywania nieaktywnych udogodnień w samochodzie o ile akurat ten jest w nie wyposażony.

Dla omawianego modelu dedykowanym interfejsem diagnostycznym jest INPA, NCS, DIS.

Wiesz już wszystko na ten temat?

UMÓW DIAGNOSTYKĘ



Wyceń w okolicy

Wybierz usługę

Marka i model

Przeczytaj także

BMW Serii 1 E81-87 - Cena wymiany rozrządu

BMW Serii 1 E81-87 - Cena wymiany rozrządu

 Produkcję BMW Serii 1 E81-87 rozpoczęto w 2004 roku. To najmniejszy model w ofercie BMW, który stał się najczęściej kupowanym pojazdem tej marki. Jego produkcja zakończyła się w 2013 roku. W ofercie znalazło się 7 silników benzynowych od 116i 115KM do 130i 265KM oraz 6 diesli od 116d 115KM...

więcej

Audi A3 8L - Cena napełnienia klimatyzacji

Audi A3 8L - Cena napełnienia klimatyzacji

 Produkcję Audi A3 8L zapoczątkowano w 1996 roku. Trwała ona przez kolejne 7 lat czyniąc auto najlepiej sprzedającym się modelem Audi. To kompaktowy model klasy niższej średniej, jednak należący do grupy samochodów premium. Posiada płytę podłogową wspólną dla modelu VW Golf. Oferowany był z...

więcej

Peugeot 307 I - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 307 I - Cena wymiany rozrządu

 W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę Samochodu Roku 2002. W 2005 roku 307 I poddano faceliftingowi. Produkcję auta zakończono w 2007 roku. W...

więcej

Audi A3 8L - Cena wymiany klocków hamulcowych

Audi A3 8L - Cena wymiany klocków hamulcowych

 Produkcję Audi A3 8L zapoczątkowano w 1996 roku. Trwała ona przez kolejne 7 lat czyniąc auto najlepiej sprzedającym się modelem Audi. To kompaktowy model klasy niższej średniej, jednak należący do grupy samochodów premium. Posiada płytę podłogową wspólną dla modelu VW Golf. Oferowany był z...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Wyszukaj warsztat