Citroen C4 II - Cena serwisu klimatyzacji

Najnowsza generacja modelu C4 jest produkowana od 2010r. Pojazd jest wyłącznie produkowany w odmianie 5-drzwiowego hatchbacka. Inne odmiany przeniesiono na serię DS. W ofercie występują 4 silniki benzynowe od 95KM do 130KM oraz silniki diesla od 92KM do 150KM.

Ile czynnika wchodzi do układu klimatyzacji w Citroen C4 II?

Paliwo Silnik Ilość czynnika [g] Typ

 

 

 

 

R134a/R123yf

 

 

 Benzyna

1.2 PureTech 110KM 81kW

430/380

1.2 PureTech 130KM 96kW 430/380
1.4 16v VTi 95KM 70kW 435
1.6 16v VTi 120KM 88kW 435

 

 Diesel

1.6 HDi 92KM 68kW 430
1.6 e-HDi 114KM 84kW 430
2.0 HDi 150KM 110kW 430

W powyższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.

Ile kosztuje napełnienie klimatyzacji?

Średni koszt 100 gram czynnika chłodniczego typu R134a to ok. 30zł brutto, a koszt podłączenia maszyny do opróżnienia i czyszczenia układu to ok. 123zł brutto.

 Białystok 83-205 PLN Umów wizytę
 Bydgoszcz 102-187 PLN Umów wizytę
 Gdańsk 75-150 PLN Umów wizytę

 Gorzów

Wielkopolski

 125-400 PLN Umów wizytę
 Katowice  99-160 PLN Umów wizytę
 Kielce  87-353 PLN Umów wizytę
 Kraków  130-184 PLN Umów wizytę
 Lublin 100-200 PLN Umów wizytę
 Łódź  130-164 PLN Umów wizytę
 Olsztyn 110-177 PLN Umów wizytę
 Poznań 105-129 PLN Umów wizytę
Szczecin 76-121 PLN Umów wizytę
Toruń 50-250 PLN Umów wizytę
Warszawa 120-249 PLN Umów wizytę
Wrocław 133-250 PLN Umów wizytę
Zielona Góra 100-150 PLN Umów wizytę

Jak napełnić klimatyzację w samochodzie?

Profesjonalne serwisy klimatyzacji w pierwszej kolejności wyciągają pozostały czynnik z olejem, oczyszczają układ z wilgoci oraz sprawdzają szczelność układu. Dopiero sprawny układ klimatyzacji może zostać ponownie napełniony wraz ze świeżym olejem do smarowania sprężarki. Klientowi przyjdzie w takim wypadku zapłacić za ilość brakującego czynnika po napełnieniu. Najwięcej zapłacą Ci, którzy w wyniku nieszczelnego układu stracili cały czynnik chłodniczy.

Czynnik chłodniczy R134a, a HFO-1234af

Najbardziej popularnym czynnikiem chłodniczym w obecnie użytkowanych samochodach jest R134a, który wyszedł z obiegu w przypadku samochodów produkowanych po 2011 roku. Na jego miejsce pojawił się HFO-1234af, który jest kilkukrotnie droższy i mniej wydajny, jednak według ekologów bardziej ekologiczny. W celu zmuszenia kierowców przejścia na nowy czynnik, podniesiono w ostatnim czasie drastycznie cenę starego czynnika R134a. To kolejny powód dla którego warto pojechać do specjalistycznego warsztatu, a nie nabić drogi czynnik, który ujdzie do atmosfery w ciągu miesiąca, czy nawet kilku dni.

Gdzie nabić klimatyzację samochodową?

Napełninie klimatyzacji to jedna z najpopularniejszych usług związanych z serwisem klimatyzacji w Polsce. Usługę tę świadczą zarówno warsztaty zajmujące się klimatyzacją kompleksowo, jak i nieprofesjonalne przedsiębiorstwa czyniąc sobie z tego dodatkowe źródło dochodu. Czy ma znaczenie, kto nabije nam klimatyzację? Okazuje się, że tak. Częstym problemem kierowców jest ubytek czynnika chłodniczego niedługo po napełnianiu układu. Wynika to właśnie z nieprofesjonalnego podejścia, gdzie napełnianie klimatyzacji jest przeprowadzane bez sprawdzenia szczelności układu. Dodatkowo, drożejący czynnik chłodniczy powoduje, że nieprofesjonalne warsztaty napełniają układ gazem LPG, który jest nieporównywalnie tańszy. Jest to procedura nielegalna i bardzo niebezpieczna.

Jak często napełniać klimatyzację w samochodzie?

Czynnik chłodniczy ma na tyle małe cząsteczki, że jego ubytek w ilości 50-100 gram na rok jest akceptowalny. Aby nie dopuścić do zbyt niskiego poziomu czynnika zaleca się napełnić sprawną klimatyzację raz na 2 lata. Zbyt niska ilość czynnika doprowadzi do uszkodzenia bardzo drogiej sprężarki klimatyzacji oraz spowoduje korozję innych elementów układu.

Wiesz już wszystko na ten temat?

UMÓW NAPEŁNIANIE






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Citroen C4 I - Cena wymiany filtra paliwa

Citroen C4 I - Cena wymiany filtra paliwa

 Model produkowano w latach 2004-2010. Citroen C4 I zdobył nagrodę World Car Design of the Year. W roku 2008 przeprowadzono face lifting. W ofercie silnikowej znalazły się 4 silniki benzynowe w mocy od 90KM do 138KM oraz 3 silnków wysokoprężnych od 92KM do 138KM.

więcej

Citroen C4 II - Cena wymiany filtra paliwa

Citroen C4 II - Cena wymiany filtra paliwa

 Najnowsza generacja modelu C4 jest produkowana od 2010r. Pojazd jest wyłącznie produkowany w odmianie 5-drzwiowego hatchbacka. Inne odmiany przeniesiono na serię DS. W ofercie występują 4 silniki benzynowe od 95KM do 130KM oraz silniki diesla od 92KM do 150KM.

więcej

Citroen C4 II - Cena wymiany płynu hamulcowego

Citroen C4 II - Cena wymiany płynu hamulcowego

 Najnowsza generacja modelu C4 jest produkowana od 2010r. Pojazd jest wyłącznie produkowany w odmianie 5-drzwiowego hatchbacka. Inne odmiany przeniesiono na serię DS. W ofercie występują 4 silniki benzynowe od 95KM do 130KM oraz silniki diesla od 92KM do 150KM.

więcej

Citroen C4 I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

Citroen C4 I - Cena wymiany tarcz hamulcowych

  Model produkowano w latach 2004-2010. Citroen C4 I zdobył nagrodę World Car Design of the Year. W roku 2008 przeprowadzono face lifting. W ofercie silnikowej znalazły się 4 silniki benzynowe w mocy od 90KM do 138KM oraz 3 silnków wysokoprężnych od 92KM do 138KM.

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę