Serwis klimatyzacji samochodowej powinien odbywać się co najmniej raz w roku, najlepiej na wiosnę. W zależności od miasta i zakresu czynności, podstawowe sprawdzenie szczelności i serwis rozszerzony o wymianę filtra kabinowego oraz odgrzybianie kosztuje 100-600 zł. Wizyta w serwisie potrwa od 1 do 2 godzin.
Koszt serwisu klimatyzacji samochodowej w Volkswagenie Passat B6, B7 i B8 w Polsce mieści się w przedziale ok. 100-600 zł. Na cenę ostateczną wpływa ilość uzupełnionego czynnika chłodzącego, wymiana filtra kabinowego czy przeprowadzenie odgrzybiania układu klimatyzacji. Ceny różnią się także w zależności od miasta.
W poniższej tabeli przedstawiono orientacyjne pojemności układów klimatyzacji dla najpopularniejszych wersji silnikowych na rynku oraz typ zastosowanego czynnika.
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 1.4 TSI 122KM 90kW | 595-605 | R134a |
1.8 TSI 160KM 118kW | |||
2.0 FSI 150KM 110kW | |||
2.0 TSI 200KM 147kW | |||
Diesel | 1.9 TDI 105KM 77kW | ||
2.0 TDI 140KM 103kW | |||
2.0 TDI 170KM 125kW |
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 1.4 TSI 122KM 90kW | 575-500 | R134a |
1.4 TSI 160KM 118kW | |||
1.4 TSI BlueMotion 160KM 118kW | |||
1.8 TSI 160KM 118kW | |||
2.0 TSI 210KM 154kW | |||
1.4 TSI EcoFuel 150KM 110kW | |||
3.6 V6 300KM 221kW | |||
Diesel | 1.6 TDI CR DPF BlueMotion 105KM 77kW | ||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 140KM 103kW | |||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 170KM 125kW | |||
2.0 TDI CR BlueMotion 177KM 130kW | |||
2.0 TDI CR DPF BlueMotion 177KM 130kW |
Paliwo |
Silnik | Ilość czynnika [g] | Typ |
Benzyna | 1.4 TSI BlueMotion Technology 125KM 92kW | 460-500 | R134a/R1234yf |
1.4 TSI BlueMotion Technology ACT 150KM 110kW | |||
1.5 TSI EVO 150KM 110kW | |||
1.8 TSI BlueMotion Technology 180KM 132kW | |||
2.0 TSI 190KM 140kW | |||
2.0 TSI BlueMotion Technology 220KM 162kW | |||
Diesel | 1.6 TDI 120KM 88kW | ||
1.6 TDI BlueMotion Technology 120KM 88kW | |||
2.0 TDI 150KM 110kW | |||
2.0 TDI BlueMotion SCR 150KM 110kW | |||
2.0 TDI BlueMotion Technology 150KM 110kW | |||
2.0 TDI BlueMotion SCR 190KM 140kW | |||
2.0 TDI 240KM 177kW | |||
2.0 TDI BlueMotion SCR 240KM 177kW | |||
2.0 TDI SCR 240KM 177kW | |||
Hybryda | 1.4 TSI Plug-In-Hybrid 218KM 160kW |
Podstawowy serwis klimatyzacji składa się z:
Uwaga: w trakcie roku naturalny ubytek czynnika wynosi do 10%. Uzupełnienie takiej ilości braków nie powinno niepokoić. W przypadku stwierdzenia większego ubytku, należy przeprowadzić test szczelności i wymienić przepuszczające elementy.
Pełny serwis klimatyzacji zawiera czynności podstawowe poszerzone o:
Różnice między podstawowym i pełnym serwisem klimatyzacji zauważymy w czasie realizacji i cenie usługi, oraz jakości powietrza. Wymiana filtra i dezynfekcja klimatyzacji może wydłużyć pobyt w serwisie o godzinę, a cena wzrosnąć nawet o 100%. Jednak warto wiedzieć, że pełny serwis klimatyzacji powinien być tym najczęściej wykonywanym. Z podstawowego zakresu usług powinny korzystać tylko osoby sporadycznie używające samochodu oraz w ramach kontroli przed zakupem pojazdu używanego.
Volkswagen Passat to auto klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 1973 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 8 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback, kombi i sedan. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Mondeo, Opel Insigna, Peugeot 508 i Renault Talisman. Volkswagen Passat pojawia się z napędem spalinowym benzynowym, diesla oraz hybrydowym
Czas potrzebny do przeprowadzenia serwisu klimatyzacji samochodowej zależeć będzie od zakresu prac, na jakie zdecydował się kierowca. Obsługa klimatyzacji zajmuje średnio od 1 do 2 godzin. Samo podłączenie urządzenia, sprawdzenie ilości czynnika chłodzącego i oleju sprężarkowego, oraz sprawdzenie szczelności układu trwa do 1 godziny. Zalecana wymiana filtra kabinowego oraz odgrzybianie klimatyzacji mogą potrwać kolejną godzinę.
Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów
VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a...
Volkswagen Passat to jeden z najpopularniejszych modeli tego niemieckiego producenta. Obecna jest już ósma generacja modelu, która produkowana jest od 2014 roku. Auto dostępne jest w nadwoziu sedan oraz kombi. Konkuruje z takimi autami jak Ford Mondeo czy Opel Insignia. Do wyboru jest 5...
VW Passat B5 produkowano w latach 1996-2005. W 2000 roku nudny model B5 przeszedł facelifting. „B5” to dotychczas najpopularniejsza generacja na całym świecie. W swojej ofercie prezentowała 20 silników benzynowych i 13 diesla. Najsłabszy silnik oferowany w Passacie to 1.6 100KM, a najmocniejszy...
VW Passat B6 to następca legendarnego Passata B5. Produkowany był w latach 2005-2010. Pojazd zajął drugie miejsce w plebiscycie na Samochód Roku. W ofercie zaoferowano 14 silników diesla oraz 9 silników benzynowych. Silniki zasilane olejem napędowym zawierały się w pojemnościach 1.6 do 2.0, a...