Toyota Auris E18 diesel - cena przeglądu okresowego dużego

Na czym polega przegląd okresowy?

Obsługa okresowa to cyklicznie wykonywane czynności określone przez producenta danego samochodu. Mają one na celu zapobieganie przedwczesnemu zużywaniu się części, utrzymywanie pojazdu w gotowości technicznej, zmniejszenie kosztów jego utrzymania oraz wydłużanie opłacalnego okresu użytkowania samochodu. Obsługa Techniczna określona jest skrótami OT-1, OT-2 itd, w zależności od przebytych kilometrów lub upłyniętego czasu. Podczas przeglądu okresowego sprawdzane zostają wymienione na dedykowanej liście elementy samochodu oraz wymienione w przypadku stwierdzenia takiej konieczności, po akceptacji ze strony właściciela pojazdu. Przegląd okresowy nie musi być wykonywany w autoryzowanej stacji obsługo (ASO). Istnieją serwisy niezależne posiadające wiedzę i uprawnienia do przeprowadzania takich kontroli.

Ile kosztuje i ile trwa przegląd okresowy duży w Toyocie Auris II?

Poniższy zakres przeglądu okresowego przygotowany został na przykładzie silnika diesla o pojemności 1.4, 1.6 i 2.0 D-4D generujących moce od 90 do 124 KM. Przegląd ten trwa ok. 3 godziny. Cena przeglądu okresowego w Toyocie Autris II wykonywanego po 30 tyś. km / 24 miesiącach wraz z zakupem części koniecznych do wymiany uwzględnionych przez producenta oraz przeprowadzeniem wyszczególnionych kontroli zaczyna się od ok. 830zł. Cena ta wzrośnie w zależności od zamontowanego silnika oraz wyposażenia pojazdu.

toyota auris e18 przegląd po 2 latach

W przeglądzie i obsłudze okresowej Toyoty Corolli E18 z silnikami diesla po 30 tyś. km / 24 miesiącach zawiera się:

Podstawowa obsługa silnika:

  • wymiana oleju silnikowego z filtrem oleju
  • wymiana filtra paliwa
  • sprawdzenie układu chłodzenia pod kątem wycieków. Sprawdzenie stanu płynu chłodzącego i ewentualne uzupełnienie
  • sprawdzenie stanu układu wydechowego
  • sprawdzenie elementów sterowania pracą silnika (przewody, rurki, elektryka)
  • sprawdzenie filtra powietrza, ewentualna wymiana
  • sprawdzenie napinacza i paska osprzętu, wymiana w razie konieczności

Układ hamulcowy:

  • sprawdzenie stanu hamulców tarczowych przednich i tylnych
  • sprawdzenie działania pedału hamulca
  • sprawdzenie stanu przewodów hamulcowych

Układ kierowniczy:

  • sprawdzenie luzu kierownicy
  • sprawdzenie całego układu kierowniczego pod kątem uszkodzeń i wycieków

Układ sprzęgła i skrzyni biegów:

  • sprawdzenie poziomu płynu do sprzęgła, ewentualne uzupełnienie
  • sprawdzenie przegubów homokinetycznych pod kątem uszkodzeń i wycieków

Układ zawieszenia i koła:

  • sprawdzenie stanu opon
  • sprawdzenie ciśnienia w oponach i ewentualna korekta
  • sprawdzenie stanu zawieszenia

Układ elektryczny:

  • sprawdzenie podłączenia akumulatora
  • sprawdzenie działania przyrządów w kabinie

Elementy wewnętrzne:

Elementy zewnętrzne:

  • sprawdzenie wycieraczek i układu spryskiwaczy
  • sprawdzenie nadwozia pod kątem korozji i uszkodzeń
  • sprawdzenie stanu dolnej powłoki ochronnej i lakieru zewnętrznego

Przeprowadzenie jazdy próbnej podczas której dokonuje się sprawdzenia działania silnika, układu kierowniczego i hamulcowego oraz ogrzewania i klimatyzacji.

 






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Toyota Auris I - Cena ustawienia zbieżności kół

Toyota Auris I - Cena ustawienia zbieżności kół

 Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód facelifting przeszedł w 2009 roku. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych od 100KM do 147KM oraz...

więcej

Toyota Auris I - Cena wymiany płynu chłodniczego

Toyota Auris I - Cena wymiany płynu chłodniczego

Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód facelifting przeszedł w 2009 roku. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych od 100KM do 147KM oraz 4...

więcej

Toyota Auris I - Cena wymiany klocków hamulcowych

Toyota Auris I - Cena wymiany klocków hamulcowych

 Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód facelifting przeszedł w 2009 roku. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych od 100KM do 147KM oraz...

więcej

Toyota Auris I - Cena wymiany filtra kabinowego

Toyota Auris I - Cena wymiany filtra kabinowego

 Produkcję Toyoty Auris I rozpoczęto w 2006 roku. Samochód należy do segmentu klasy C, czyli niższej klasy średniej. Auto pod względem technicznym było podobne do Toyoty Corolla. Samochód facelifting przeszedł w 2009 roku. W ofercie znalazło się 6 silników benzynowych od 100KM do 147KM oraz...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę