Peugeot 2008 benzyna - cena przeglądu okresowego po 50 tyś. km / 24 miesiącach

 

Obsługa okresowa to cyklicznie wykonywane czynności określone przez producenta danego samochodu. Mają one na celu zapobieganie przedwczesnemu zużywaniu się części, utrzymywanie pojazdu w gotowości technicznej, zmniejszenie kosztów jego utrzymania oraz wydłużanie opłacalnego okresu użytkowania samochodu. Obsługa Techniczna określona jest skrótami OT-1, OT-2 itd, w zależności od przebytych kilometrów lub upłyniętego czasu. Podczas przeglądu okresowego sprawdzane zostają wymienione na dedykowanej liście elementy samochodu oraz wymienione w przypadku stwierdzenia takiej konieczności, po akceptacji ze strony właściciela pojazdu.

Poniższy zakres przeglądu okresowego przygotowany został na przykładzie silników benzynowych 1.2 VTi, 1.2 THP oraz 1,6 VTi generujących moce od 82 do 130KM. Przegląd ten trwa ok. 2 godziny. Cena przeglądu okresowego wykonywanego po 50 tyś. km / 24 miesiącach wraz z zakupem części koniecznych do wymiany uwzględnionych przez producenta oraz przeprowadzeniem wyszczególnionych kontroli zaczyna się od ok. 630zł. Cena ta wzrośnie w zależności od zamontowanego silnika oraz wyposażenia pojazdu.

peugeot 2008 przeglą po 2 latach

W przeglądzie i obsłudze okresowej Peugeota 2008 z silnikami benzynowymi po 50 tyś. km / 24 miesiącach zawiera się:

Podstawowa obsługa silnika:

  • wymiana oleju silnikowego z filtrem oleju
  • sprawdzenie silnika pod kątem wycieków
  • wymiana napinacza paska klinowego
  • sprawdzenie elementów sterowania pracą silnika (przewody, rurki, elektryka)
  • sprawdzenie stanu układu wydechowego
  • sprawdzenie układu chłodzenia pod kątem wycieków. Sprawdzenie stanu płynu chłodzącego i ewentualne uzupełnienie
  • odczytanie kodów błędów

Układ hamulcowy:

  • sprawdzenie poziomu i stanu płynu hamulcowego
  • sprawdzenie stanu hamulców tarczowych przednich i tylnych
  • sprawdzenie stanu przewodów hamulcowych
  • sprawdzenie stanu hamulców bębnowych
  • sprawdzenie zacisków hamulcowych
  • sprawdzenie i regulacja hamulca ręcznego

Układ kierowniczy:

  • sprawdzenie całego układu kierowniczego pod kątem uszkodzeń i wycieków

Układ sprzęgła i skrzyni biegów:

  • sprawdzenie działania sprzęgła
  • sprawdzenie skrzyni biegów pod kątem uszkodzeń

Układ zawieszenia i koła:

  • sprawdzenie stanu opon
  • sprawdzenie ciśnienia w oponach i ewentualna korekta
  • sprawdzenie stanu zawieszenia

Układ elektryczny:

  • sprawdzenie stanu akumulatora
  • zresetowanie wskaźnika przeglądu
  • sprawdzenie działania przyrządów w kabinie

Elementy wewnętrzne:

  • wymiana filtra kabinowego przeciwpyłkowego

Elementy zewnętrzne:

  • sprawdzenie wycieraczek i układu spryskiwaczy
  • sprawdzenie układu oczyszczania reflektorów

Przeprowadzenie jazdy próbnej podczas której dokonuje się sprawdzenia działania silnika, układu kierowniczego i hamulcowego oraz ogrzewania i klimatyzacji.




Potrzebujesz więcej informacji na ten temat?

ZAPYTAJ MECHANIKA

Przeczytaj także

CZYTAJ WIĘCEJ

POTRZEBUJESZ MECHANIKA?