BMW 5 e39
Wśród użytkowników samochodów marki BMW często pada pojęcie „szpera”. Mógłby ktoś mi wytłumaczyć o co w tym chodzi? Skąd mam wiedzieć czy mój samochód też to ma?
Katowicka 162 , Ruda Śląska
Chodzi o zblokowanie mechanizmu roznicowego w tylnym moscie tak zeby obydwa kola poruszaly sie z ta sama predkoscia co ulatwia drift niestety zle wplywa na zuzycie opon i wytrzymalosc tylnego mostu nie masz tego seryjnie chyba ze ktos czyt.poprzedni wlasciciel to zamontowal a sprawdzic to mozesz tak na podnosniku samochod na luzie pokrec jednym kolem drugie obroci sie w przeciwna strone szpery nie ma jak obroci sie w ta sama strone szpera jest
Małęczyńska 40, Radom
Jest to blokada mechanizmu roznicowego. Jej zastosowanie nie pozwala na obracanie się kół jednej osi z różnymi prędkościami np.na zakręcie lub w przypadku gdy jedno z kół obraca się na śliskiej nawierzchni, a drugie stoi w miejscu
Pakosz 53, Kielce
"Szpera" to inaczej blokada tylnego mostu na sztywno, czyli bez działania mechanizmu różnicowego, koło lewe będzie miało to samą prędkość w zakrętach co prawe mimo różnej długości pokonanej drogi(mniejsza średnica zakreślonego koła wewnętrznego). Oddaje ciekawe wrażenia w tzw. "drifcie", czyli kontrolowanym poślizgu.
Nie znalazłeś(aś) rozwiązania Twojego problemu?
Tylu mechaników dzieli się swoją widzą i doświadczeniem o samochodach.
Zadanie pytania oraz odpowiedź
mechanika jest darmowa.