Wymiana łącznika stabilizatora, cena

Średnia cena usługi: od 46,00 PLN do 90,07 PLN

Łącznik stabilizatora to elastyczny element, który odpowiada za bezproblemowe pokonywanie zakrętów. Niestety, w wyniku pokonywania wielu nierówności drogi, ulega on czasami wybiciu i koniecznie trzeba go wymienić. Zabieg taki możesz wykonać samodzielnie w warunkach garażowych, przy odrobinie chęci i czasu. Podpowiadamy, jak sprawnie dokonać wymiany. Tylko po czym rozpoznać, że nadszedł już na nią czas?

wymiana łącznika stabilizatora

Stabilizator i łączniki mają za zadanie ograniczać przechylanie samochodu na zakrętach, kiedy więc dojdzie do ich usterki, usłyszymy głośne stuki nawet na najmniejszych nierównościach drogi. Łącznik stabilizatora podlega wymianie, gdy zauważymy na jego końcach uszkodzoną gumę. Jak zamontować w takim przypadku nową część?

Poluzuj śruby na kole i podnieś auto do góry przy pomocy lewarka. Pamiętaj przy tym o zabezpieczeniem samochodu przed stoczeniem się – wystarczy pod pozostałe koła podłożyć kliny. Odkręć koło i zdejmij je. Łącznik stabilizatora wygląda jak cienki pręt i ma na końcach gumowo-metalowe przeguby. Zanim przystąpisz do naprawy, spryskaj śruby specjalnym preparatem, który je nasmaruje i usunie ewentualną rdzę. Odkręć nakrętki łącznika stabilizatora. Następnie musisz powoli unosić samochód, aż poczujesz luz, dzięki któremu wyciągniesz łącznik – trzeba więc te dwie czynności wykonać równocześnie. Powierzchnię, z którą styka się łącznik, wyczyść papierem ściernym. Teraz możesz umieścić na miejscu nowy łącznik – strony nie mają znaczenia. Przykręć mocno nakrętki śrub i opuść samochód na taką wysokość, aby bez problemu założyć z powrotem koło. Na końcu wystarczy dokręcić śruby na stałym podłożu i przystąpić do wymiany łącznika stabilizatora z drugiej strony.

Przy wymianie łącznika stabilizatora należy pamiętać, aby postępować z nim delikatnie, by nie uszkodzić gumowych osłon. Element ten powinien zostać dobrany idealnie do danego samochodu, aby mógł działać prawidłowo. Jeśli nie jesteś pewien, jakiego zakupu dokonać, lepiej pozostaw to zadanie specjaliście, który z pewnością wykona całą usługę prawidłowo.

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Peugeot 307 II - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 307 II - Cena wymiany rozrządu

 Drugą generację Peugeota 307 produkowano w latach 2005 – 2012. Samochód należy do segmentu C, czyli niskiej klasy średniej. Auto uzyskało tytuł Samochodu Roku 2002. Wygląd nadwozia 307 II...

więcej

Skoda Superb (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Superb (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Superb to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i kombi. Głównymi...

więcej

Peugeot 206 - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 206 - Cena wymiany rozrządu

 W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę...

więcej

Peugeot 407 - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 407 - Cena wymiany rozrządu

 Peugeot 407 to samochód osobowy klasy średniej. Produkcję pojazdu rozpoczęto w 2004 roku. Auto zdobyło w błyskawicznym tempie bardzo silną pozycję na rynku. W porównaniu do wcześniejszej...

więcej