Wymiana bębnów hamulcowych, cena

Średnia cena usługi: od 70,80 PLN do 132,18 PLN

 Martwisz się stanem bębnów hamulcowych w Twoim aucie? Może pora na ich wymianę? To operacja, którą warto zlecić profesjonaliście. Wymiana szczęk, bębnów hamulcowych - dla sprawdzonego mechanika to nie problem. Warto o tym pamiętać, ponieważ od ich stanu zależy w dużej mierze działanie całego układu hamulcowego, a więc bezpieczeństwo osób jadących pojazdem. Tylko jak wygląda taka usługa?

wymiana bębnów hamulcowych

Bębny hamulcowe są najważniejszą częścią hamulców bębnowych i to właśnie od nich pochodzi ta nazwa. Gdzie się znajdują? Są przymocowane do piasty koła i obracają się wraz z nim. Zasada działania całego układu jest banalnie prosta – wewnątrz bębna znajdują się dwie szczęki, które po naciśnięciu pedału hamulca rozpierają się na zewnątrz. Tym samym przesuwają się odrobinę względem punktu mocowania i dochodzi do kontaktu z powierzchnią bębna. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że do skutecznego działania hamulców bębnowych potrzeba o wiele mniej siły, niż w przypadku tarczowych.

Z czasem bębny hamulcowe ulegają zużyciu, co jest zrozumiałe w przypadku tak mocno eksploatowanego elementu. Wymiana na nowe niestety nie należy do prostych – wymaga nie tylko ogromnej wiedzy, ale także specjalistycznego sprzętu. Kiedy należy je wymienić? Każdy bęben ma wytłoczoną na powierzchni wartość określającą dopuszczalną grubość powierzchni roboczej. Jeśli dojdzie do jej przekroczenia, konieczna jest wizyta u mechanika w celu założenia nowej części. Osobną sprawą jest korozja, która mocno niszczy bębny, a także zużyte szczęki hamulcowe, które mogą je mocno uszkodzić.

Aby dokonać wymiany, fachowiec musi zdjąć koło i zdemontować bęben. W takiej sytuacji absolutną koniecznością jest wymiana szczęk hamulcowych – rozpina się w tym celu dźwignię samoregulatora szczęk, a następnie składa i nastawia go z powrotem. W trakcie pracy należy odłączyć od szczęk także hamulec ręczny. Podczas dokonywania wymiany często okazuje się, że łożysko także jej wymaga, nie można więc z powrotem go zamontować. Na końcu kontrolujemy poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku, a także jego temperaturę wrzenia za pomocą testera. Jeśli wszystkie te czynności zostały wykonane, można przystąpić do jazdy próbnej, a najlepiej testu hamulców na ścieżce diagnostycznej.

Żywotność bębnów po takiej wymianie jest trudna do określenia – określa się ją od 60 do nawet 250 tys. km. Wszystko tak naprawdę zależy od części, które się zastosuje. Jeśli postawisz na dobre jakościowo bębny, nie będziesz musiał ich często zmieniać. Dużo też zależy od stylu jazdy kierowcy – im spokojniejsza, tym lepiej.

 

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Seat Leon I - Cena wymiany rozrządu

Seat Leon I - Cena wymiany rozrządu

 Produkowany w latach 1999 - 2005 Leon I to model samochodu posiadający cechy sportowe. Umiejscowiony został w segmencie samochodów kompaktowych typu C. W ofercie znalazło się 12 silników...

więcej

Seat Ibiza III - Cena wymiany rozrządu

Seat Ibiza III - Cena wymiany rozrządu

 Produkcja trzeciej generacji Seata Ibizy ruszyła w 2001 roku. Jest to samochód osobowy należący do segmentu B. Ibiza III uzyskała tytuł Samochodu Roku 2003, a dwa lata później przeszła...

więcej

Fiat Bravo II - Cena wymiany rozrządu

Fiat Bravo II - Cena wymiany rozrządu

 Produkowany w latach 2007 - 2012 Fiat Bravo II to następca modelu Stilo. Auto wyglądem nawiązuje do Grande Punto oraz swojej pierwszej wersji. Do wyboru były 4 silniki benzynowe od 90KM do...

więcej

Seat Ibiza (IV, V) - Cena wymiany rozrządu

Seat Ibiza (IV, V) - Cena wymiany rozrządu

Seat Ibiza to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 1984 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i sedan. Głównymi...

więcej