Regulacja gazu w samochodzie, cena

Średnia cena usługi: od 60,77 PLN do 122,31 PLN

Instalacja gazowa w samochodzie wiąże się z wieloma korzyściami, głównie ekonomicznymi. Choć w tej dziedzinie powstają coraz lepsze i bardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania, żadna instalacja LPG nie będzie od razu działać idealnie. Właśnie dlatego producenci pozwalają na możliwość jej ustawienia. Regulacja instalacji gazowej pozwala ograniczyć zużycie gazu i zmniejszyć ryzyko niespodziewanych awarii. Mechanik po podłączeniu komputera przeprowadza kalibrację, a także reguluje ustawienia parametrów instalacji gazowej. Poszczególne części instalacji sprawdzane są również pod względem wydajności i sposobu działania.

regulacja instalacji lpg

Instalacja LPG potrzebuje odpowiedniej regulacji, aby działać poprawnie. W trakcie tego procesu przystosowuje się jej sterownik do współpracy z silnikiem i sprawdza wszystkie elementy pod względem wydajności. Jak widać więc, sam montaż układu w samochodzie tak naprawdę nic nie da.

Regulację LPG należy rozpocząć właśnie od ustawienia jej sterownika – dokonuje się tego poprzez połączenie układu sterującego z komputerem diagnostycznym. Dzięki specjalnej aplikacji można kontrolować parametry pracy silnika oraz instalacji gazowej i wyszukiwać wszelkie błędy w ich funkcjonowaniu. Jeśli takowe występują, fachowiec musi od razu usunąć przyczynę problemu. Dopiero potem może dokonać kalibracji. Odbywa się to poprzez wprowadzenie danych technicznych silnika i parametrów pracy instalacji (np. temperatury jednostki napędowej, przy której załącza się gaz).

Pierwszy etap ustawiania sterownika nazywa się autokalibracją – w trakcie tej fazy silnik działa na niskich obrotach. Niestety, wielu gazowników kończy regulację po jej przeprowadzeniu, co stanowi poważny błąd. Tylko bowiem na wyższych prędkościach obrotowych można dostroić układ tak, aby działał prawidłowo. Niezbędnym elementem kalibracji jest jazda testowa, dzięki której specjalista może ustawić linie mnożnika, co oznacza stosunek dawki gazu do czasu wtrysku. Jeśli programowanie zostanie wykonane poprawnie, czas wtrysku benzyny nie powinien zmieniać się po przełączeniu na gaz.

W trakcie regulacji należy obserwować także takie elementy, jak elektronika, a także reduktor i sonda lambda. Reduktor powinien utrzymywać stałe ciśnienie w trakcie gwałtownego przyspieszania – jeśli wartość spada poniżej 0,2 bar, świadczy to o przyszłych problemach z obsługą instalacji - należy wiec go wymienić na efektywniejszy. Sonda lambda natomiast wskazuje na skład mieszanki paliwowo-powietrznej, która powinna być odpowiednio bogata. Jeśli tak nie jest, prawdopodobnie przyczyna tkwi w reduktorze lub wtryskiwaczach i wymaga ingerencji gazownika.

Jeśli posiadasz auto z instalacją gazową, powinieneś pamiętać o tankowaniu na zaufanych stacjach benzynowych – niestety gaz w wielu miejscach nadal jest kiepskiej jakości. Poza tym obowiązują cię przeglądy techniczne, których powinno się dokonywać co ok. 15 tys. przejechanych kilometrów. W trakcie takiej kontroli powinna być sprawdzona szczelność układu, a także wymienione wszelkie filtry. Na końcu przeprowadza się regulację instalacji, co jest bardzo ważne – inaczej samochód zamiast przynosić oszczędności, będzie więcej palił. Warto mieć to na uwadze.

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Renault Clio (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Renault Clio (III, IV) - Cena wymiany rozrządu

Renault Clio to auto klasy miejskiej segmentu B, które produkowane jest od 1990 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanych w nadwoziu hatchback, sedan i kombi. Głównymi...

więcej

LPG – legalizować czy wymieniać?

LPG – legalizować czy wymieniać?

Każdy, kto posiada instalację LPG w swoim aucie wie, że butla jest homologowana na dziesięć lat. Po tym okresie trzeba ją ponownie zalegalizować lub wymienić. Które rozwiązanie jest bardziej...

więcej

Dacia Duster I - Cena wymiany rozrządu

Dacia Duster I - Cena wymiany rozrządu

 Dacia Duster I to crossover, którego produkcja rozpoczęła się w roku 2010 i trwa do dzisiaj. W 2017 roku pojawiła się II generacja samochodu, która nieznacznie zmieniła jego wygląd. Pojazd...

więcej

Instalacja LPG – fakty i mity

Instalacja LPG – fakty i mity

Ceny paliw od zawsze spędzają kierowcom sen z powiek. Wielu posiadaczy aut stosuje różne metody, aby jak najmniej tracić na eksploatacji. Jednym z najbardziej popularnych sposobów jest instalacja...

więcej