Regeneracja turbosprężarek

Szukasz warsztatu oferującego kompleksową naprawę turbosprężarek, zarówno zwykłych, jak i tych ze zmienną geometrią? Zabierz swój samochód do sprawdzonego mechanika i miej pewność co do profesjonalnej usługi. Jeśli masz drobne problemy z turbiną, być może wystarczy regeneracja turbosprężarki - w ten sposób zaoszczędzisz na kupnie nowej. Dzięki temu zabiegowi można usunąć większość defektów, a urządzenie działa jak nowe. Warto więc się na nie zdecydować.

turbosprężarka

Turbosprężarka to urządzenie posiadające wiele zalet – przede wszystkim prostą budowę i niskie koszty wytwarzania. Niestety, jest bardzo wrażliwa na nieprawidłową eksploatację, która wynika głównie ze stylu jazdy kierowcy.

W założeniu turbosprężarka to mechanizm bardzo wytrzymały i powinna wytrzymać tyle samo, co silnik. Niestety, jej żywotność znacznie skracają zimne rozruchy, a także zanieczyszczenia w układzie dolotowym, dlatego pierwsze usterki można zauważyć przy przebiegu 200-250 tys. km. W dieslach użytkowanych w mieście, następuje często tzw. praca na sucho, co oznacza konieczność wymontowania turbosprężarki już przy 120-150 tys. km. Jeżeli nie stosujemy się do zaleceń producenta dotyczących eksploatacji samochodu na ropę, to przebieg ten może się skrócić nawet do kilkudziesięciu tysięcy kilometrów.

Mimo dużego wyboru na rynku, większość turbosprężarek ma bardzo podobny rdzeń, co znacznie ułatwia regenerację w warsztatach. Z kolei w przypadku turbosprężarek o zmiennej geometrii, oprócz wymiany rdzenia konieczne jest także wyczyszczenie, a w niektórych wypadkach zamontowanie nowego układu zmiennej geometrii. Po naprawie wystarczy tylko całość wyregulować i wszystko powinno działać bez zarzutu.

Profesjonalna regeneracja turbosprężarki to proces wymagający sporo czasu i wiedzy. Najpierw trzeba całe urządzenie zdemontować i sprawdzić stan wszystkich części. Każdy element, który nadaje się do ponownego użycia, zostaje dokładnie umyty. Następnie dochodzi do montażu rdzenia z nowymi elementami – wymianie podlegają ułożyskowania, odrzutniki oleju, uszczelnienia, wirnik turbiny z wałkiem oraz wirnik sprężarki. Następnie dokonuje się sprawdzenia szczelności układu, aby wykluczyć jakiekolwiek wycieki oleju. Kolejnym punktem w trakcie regeneracji jest użycie specjalnej wyważarki, dzięki której turbosprężarka będzie działała cicho i bez drgań, niezależnie od liczby obrotów. Dobry specjalista będzie poprawiał elementy nawet kilkanaście razy, aż osiągnie idealne rezultaty.

Jak widać, regeneracja turbosprężarki wymaga dużo pracy i dobrej jakości elementów. Nie ma więc co się dziwić, że taka usługa w dobrym warsztacie sporo kosztuje. Za naprawę standardowego urządzenia zapłacimy więc około 800zł, w przypadku zmiennej geometrii nawet 1200zł, a z kolei turbosprężarki sterowane elektronicznie generują koszty w wysokości 1400-1800zł!

Regenerować czy wymieniać? Nie ma na to reguły. Jeśli cena regeneracji jest porównywalna z zakupem nowej turbosprężarki, wybierz tą drugą opcję. Wystrzegaj się jednak najtańszych ofert na rynku, bo z reguły są bardzo kiepskie jakościowo. Zawsze stawiaj na dobre części. Mimo to w wielu przypadkach regeneracja jest opłacalnym rozwiązaniem i warto się na nie zdecydować.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Skoda Superb I - Cena wymiany rozrządu

Skoda Superb I - Cena wymiany rozrządu

 Skodę Superb pierwszej generacji zaprezentowano po raz pierwszy w 2001 roku. Pojazd był dostępny jedynie w wersji sedan. Miał wspólną płytę podłogową koncernu Volkswagen AB razem z...

więcej

Skoda Fabia (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Fabia (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Fabia to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 1999 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i kombi....

więcej

Skoda Octavia I - Cena wymiany rozrządu

Skoda Octavia I - Cena wymiany rozrządu

 Produkcję Skoda Octavia I rozpoczęto w 1996 roku. Samochód zaprojektowano w biurach koncernu Volkswagena. Model szybko zyskał na popularności w Europie, przez co nadano mu tytuł bestsellera....

więcej

Skoda Fabia I - Cena wymiany rozrządu

  Produkcję Skoda Fabia I rozpoczęto w 1999 roku, a zakończono w 2008. Pojazd zastąpił przestarzały model Felicia. Skoda dostępna była w trzech wariantach: hatchback, kombi oraz sedan. W 2004...

więcej