Naprawa liczników samochodowych

Liczniki lub jeden z wyświetlaczy w Twoim samochodzie nie funkcjonują właściwie? Na desce rozdzielczej pojawiają się nieprawidłowe wskazania? Prawdopodobnie awarii uległo oprogramowanie odpowiedzialne za ich efektywne działanie. W takim wypadku należy udać się do specjalistycznego warsztatu, w których zostanie wykonana naprawa. Jest to bardzo ważne, ponieważ w niektórych autach niesprawny licznik może nawet unieruchomić auto. Lepiej więc nie lekceważyć problemu.

naprawa liczników samochodowych

W większości przypadków naprawa liczników i wyświetlaczy odbywa się bez jakiegokolwiek rozkręcania – wystarczy tylko specjalne łącze, aby naprawić oprogramowanie. Dlaczego dochodzi do awarii tych elementów? Przyczyny mogą być różne – akumulator, złe warunki atmosferyczne, czy długa eksploatacja. Nie należy dokonywać napraw samodzielnie, ponieważ może się to skończyć wymianą liczników i wyświetlaczy za naprawdę duże sumy. Lepiej więc od razu udać się do specjalisty.

Naprawy i korekty najczęściej odbywają się przez złącze diagnostyczne lub podłączenie komputera do samochodu. Niestety, czasem to nie pomaga – wtedy pozostaje już tylko mechaniczne naprawienie uszkodzeń. W wielu modelach wymagane jest zaprogramowanie transpondera – dopiero po tej czynności można dokonać naprawy licznika. Pamiętaj, że po wykonaniu usługi licznik powinien zostać przetestowany i skalibrowany, a warsztat powinien udzielić na niego gwarancji.

Gorzej, jeśli trzeba wymienić wyświetlacze i ekrany – często to koszt nawet kilku tysięcy złotych! Kupno używanych zamienników nie zawsze się opłaca. W przypadku niektórych modeli jest wręcz niemożliwe – przede wszystkim, jeśli immobiliser jest zlokalizowany przy zegarach. Poza tym istnieje ryzyko, że po kupieniu używanych ekranów sytuacja zwyczajnie się powtórzy. Szkoda więc pieniędzy i czasu.

W dobie nieograniczonego wręcz handlu wcale nie tak trudno zdobyć wyświetlacze przeznaczone dla konkretnych typów aut. Coraz więcej firm elektronicznych produkuje takie zamienniki. Oczywiście, na rynku nie brak chińskich podróbek marnej jakości, ale przy odrobinie zaangażowania bez problemu znajdziesz ekran produkcji europejskiej. Oprócz tego możesz skorzystać ze świetnej opcji door-to-door. Wystarczy, że wybierzesz profesjonalną firmę elektroniczną, wymontujesz zepsute zegary z auta, wyślesz je pocztą lub kurierem, a po kilku dniach otrzymasz sprawne wskaźniki tą samą drogą. Oczywiście w takim przypadku otrzymasz stosowną gwarancję, nie musisz więc o nic się martwić. Niewątpliwą zaletą tego typu usług jest brak konieczności dojazdu do mechanika – wszystko odbywa się bez najmniejszego wysiłku z twojej strony.

Wszystko tak naprawdę zależy od ciebie i zasobności twojego portfela. Jeśli chcesz mieć oryginalne części i profesjonalnie wykonaną wymianę, udaj się do autoryzowanego serwisu, a będziesz miał pewność, że wszystko dobrze działa. Zapłacisz sporo więcej, niż w przypadku zamienników, ale lepszej gwarancji sprawnego funkcjonowania nigdzie nie otrzymasz.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Mazda 3 II - Cena wymiany rozrządu

Mazda 3 II - Cena wymiany rozrządu

 Samochód klasy kompaktowej produkowany w 2008 - 2013. Mazda 3 jest następcą modelu 323. W roku 2011 auto przeszło facelifting. Oferowany w 3 odmianach benzynowych od 105KM do 260KM oraz...

więcej

Wymiana wyświetlacza w samochodzie

Wymiana wyświetlacza w samochodzie

Ekrany komputerów pokładowych stanowią ważne usprawnienie działania auta, ponieważ przekazują dużą liczbę informacji. Dzięki temu możemy sprawdzić pracę silnika, a także wiele innych parametrów....

więcej

Mazda 6 I - Cena wymiany rozrządu

Mazda 6 I - Cena wymiany rozrządu

 Mazda 6 I produkowana w latach 2002 - 2007. Zbudowany na platformie podłogwej G-platform ze współpracy z Fordem. W 2005 auto przeszło facelifting. W gamie silnikowej oferowano 4 jednostki...

więcej

Honda CR-V II - Cena wymiany rozrządu

Honda CR-V II - Cena wymiany rozrządu

 Model produkowany w latach 2001 - 2006. Powstał na bazie płyty podłogowej Hondy Civic VII. W 2005 auto przeszło facelifting. Honda CR-V II oferowała 2 silniki benzynowe o mocy od 150KM do...

więcej