Lakiery samochodowe

Poszukujesz dobrego lakieru samochodowego do Twojego auta, ale nie wiesz, jaki będzie odpowiedni? Postaw na sprawdzony serwis, który dysponuje najnowocześniejszymi artykułami lakierniczymi. W profesjonalnej mieszalni lakierów fachowcy komputerowo dobiorą kolor i odcień, odpowiedni do Twoich potrzeb. Samodzielne poszukiwania z reguły są mało skuteczne i mogą przyprawić niejedną osobę o zawrót głowy. Lepiej więc od razu postawić na doświadczoną osobę, która w mig rozprawi się z problemem.

lakiery samochodowe

Nie wiesz, jaki kolor lakieru został zastosowany w twoim aucie? To nie problem – informację taką można znaleźć na tabliczce znamionowej, znajdującej się pod maską lub w kabinie samochodu. Niestety, to jeszcze nie gwarantuje sukcesu – nawet w kilkuletnim pojeździe lakier ulega wyblaknięciu, a co za tym idzie, użycie numeru odcienia z tabliczki spowoduje, że pomalowana część będzie się mocno różniła od reszty. Widać to szczególnie wyraźnie na jasnych barwach, np.. srebrnej, czy beżowej. Stary lakier ulega utlenieniu, ale często wystarczy tylko spolerować wierzchnią warstwę, aby dotrzeć do oryginalnej barwy.

Aby idealnie dobrać odcień, najlepiej wybrać się do lakierni. W tym celu potrzebny jest przynajmniej fragment oryginalnej powłoki, najlepiej więc dotrzeć na miejsce samochodem lub przynieść zdemontowaną klapę paliwa. Pamiętaj, aby przed wizytą w serwisie umyć dobrze samochód i go wypolerować – tylko w ten sposób usuniesz wierzchnią, utlenioną warstwę. Przy pomocy komputerowego systemu doboru koloru można odwzorować praktycznie każdą barwę lakieru. Często wystarczy też praca zwykłego lakiernika, który bez pomocy sprzętu potrafi odpowiednio wymieszać różne barwy, by uzyskać odpowiedni kolor.

Jeśli masz już dobrany lakier, to osiągnąłeś połowę sukcesu. Niestety, nałożenie go także może spowodować problemy – w zależności od konkretnych warunków, w jakich zabieg jest przeprowadzany, odcień może się nieco różnić. Na pewno nie powinno się tego robić w garażu, ponieważ z reguły jest to miejsce zaciemnione, kiepsko wietrzone i z mnóstwem kurzu.

W przypadku mniejszych, możliwych do odseparowania elementów do lakierowania, najlepiej więc je zdemontować i zawieźć do lakiernika. Niestety, wiąże się to z większymi kosztami, niż w przypadku samodzielnego malowania, ale nigdzie nie uzyskasz lepszego efektu. Możesz też zaprowadzić po prostu pojazd do serwisu, ale wtedy fachowiec będzie musiał zabezpieczyć resztę karoserii, a to wiąże się z kolejnymi wydanymi pieniędzmi. Mimo to nie można się oszukiwać – sam nigdy nie osiągniesz takich rezultatów, jak profesjonalista. Jeśli chcesz mieć dobrze prezentujące się auto, lepiej więc daruj sobie oszczędności. Pamiętaj przy tym, aby wybrać naprawdę dobrego fachowca – niestety na rynku nie brakuje partaczy, o czym świadczą liczne „różnokolorowe” samochody, jeżdżące po polskich drogach. Nie znaczy to, że trzeba wybrać drogą i dużą firmę – czasem mały warsztacik lakierniczo-blacharski ma o wiele lepsze opinie. Dobrze więc kierować się rekomendacjami innych i wybrać się do najlepszego, sprawdzonego fachowca w okolicy.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Peugeot 307 II - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 307 II - Cena wymiany rozrządu

 Drugą generację Peugeota 307 produkowano w latach 2005 – 2012. Samochód należy do segmentu C, czyli niskiej klasy średniej. Auto uzyskało tytuł Samochodu Roku 2002. Wygląd nadwozia 307 II...

więcej

 Jak prawidłowo dbać o lakier samochodowy?

Jak prawidłowo dbać o lakier samochodowy?

Wyjeżdżając z salonu nowym samochodem cieszymy się nie tylko z jego wyposażenia i komfortu jazdy, ale także z pięknie błyszczącego lakieru. Jeżeli chcemy, by zachował jak najdłużej swój wygląd,...

więcej

Peugeot 206 - Cena wymiany rozrządu

Peugeot 206 - Cena wymiany rozrządu

 W 2001 roku rozpoczęto produkcję pierwszej generacji Peugeota 307, auta należącego do segmentu C (niska klasa średnia). Pojazd szybko zdobył dobrą opinie i w ten sposób otrzymał nagrodę...

więcej

Skoda Superb (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Superb (I, II, III) - Cena wymiany rozrządu

Skoda Superb to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i kombi. Głównymi...

więcej