Elektromechanik

 Zawód elektromechanika jest niezwykle trudny i wymagający dużej wiedzy. W samochodzie występuje wiele układów elektrycznych, często bardzo skomplikowanych, z którymi dobry fachowiec musi sobie poradzić. Zadania naprawy, czy kontroli takich elementów nie można więc zlecić każdemu – wymagają one naprawdę dużych umiejętności i doświadczenia. Warto więc postawić na sprawdzony warsztat, oferujący pełen pakiet usług. Jednak co wchodzi w ich skład? Warto to wiedzieć, żeby od razu trafić do odpowiedniego specjalisty.

elektromechanik

Co wchodzi w skład usług elektromechanika? Układów elektrycznych w samochodzie jest wiele, jednak najczęściej w specjalistycznych warsztatach zlecenia dotyczą:

1. Akumulatora

Akumulator jest częstym powodem wizyty u elektromechanika – najczęściej chodzi o jego kontrolę lub wymianę. Testy na tym sprzęcie wymagają wyspecjalizowanych urządzeń, na które można liczyć wyłącznie w dobrych warsztatach. Dlaczego warto sprawdzać stan akumulatora? Tylko w pełni sprawny zapewni nam rozruch w każdej sytuacji. Niestety, wielu kierowców o tym zapomina, a gdy przychodzi zima, nie mogą odpalić samochodu. Lepiej więc się zabezpieczyć przed takimi nieprzyjemnymi niespodziankami.

2. Alternatora

Po czym rozpoznać, że z alternatorem jest coś nie tak? Najczęściej po prostu szybko rozładowuje się akumulator, albo występują problemy z elektryką w aucie. Niechybnym sygnałem, że dzieje się coś złego, jest oczywiście podświetlona kontrolka na desce rozdzielczej. W takim wypadku należy szybko udać się do warsztatu i zlecić sprawdzenie układu. Często nie trzeba wymieniać alternatora – wystarczy regeneracja.

3. Zabezpieczeń antykradzieżowych

Warto zabezpieczyć swoje auto przed kradzieżą, zwłaszcza, jeśli posiadasz drogi wóz. Na rynku występuje ogromny wybór zabezpieczeń, dlatego warto postawić na dobry serwis, w którym zostaną one dobrane idealnie do twojego samochodu. Blokady mechaniczne, immobiliser, systemy antynapadowe, autoalarmy – wszystko to znajdziesz u dobrego elektromechanika.

4. Centralnych zamków

Centralne zamki w samochodzie to naprawdę duże udogodnienie, w które warto zainwestować. Jeśli nie masz takiego w swoim pojeździe, udaj się do dobrego serwisu i problem zostanie rozwiązany w mig. Masz już centralkę, ale brak ci zewnętrznego pilota? Doświadczony elektromechanik dorobi go bez problemu. Dokona też wszelkich potrzebnych napraw z tym związanych.

5. Klimatyzacji


Klimatyzacja znacznie poprawia komfort jazdy, kiedy przychodzą pierwsze upały. Niestety, wymaga ona stałego serwisowania – odgrzybiania i wymiany czynnika chłodzącego. W przypadku wersji climatronic trzeba też uważać przy tym, aby nie uszkodzić elektryki. Warto więc zostawić to zadanie specjaliście.

6. Radia

Montaż radia samochodowego teoretycznie nie jest trudny, ale wymaga cierpliwości i dokładności. Nie wiesz, jaki sprzęt dobrać do swojego auta? A może podłączenie wolałbyś zostawić fachowcowi? Idź do elektromechanika!

7. Filtra cząsteczek stałych FAP/DPF

Filtr cząsteczek stałych wymaga kontroli i wymiany co jakiś czas. Jest to bardzo ważne, ponieważ niesprawny może doprowadzić do uszkodzenia silnika. Jeśli więc zapali się kontrolka odpowiadająca za ten filtr, natychmiast udaj się do dobrego serwisu.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Fiat Punto II - Cena wymiany rozrządu

Fiat Punto II - Cena wymiany rozrządu

 Fiat Punto II to jeden z najbardziej rozpoznawalnych modelów samochodów klasy miejskiej. W drugiej wersji Punto znacznie podkreślono kształty nadwozia, lecz większość mechanizmów auto...

więcej

Fiat 500 II - Cena wymiany rozrządu

Fiat 500 II - Cena wymiany rozrządu

Fiat 500 II to auto klasy aut miejskich segmentu A, które jest produkowane od 2007 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback i kabriolet. Głównymi...

więcej

Usterki i ich objawy – musisz to wiedzieć

Jeśli posiadasz auto, prędzej, czy później dojdzie w nim do usterki. Czasem niewielkiej, innym razem poważnej. Samochód z reguły daje nam znak, że coś jest nie tak. Większość z nas jednak nie...

więcej

Fiat Panda (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Fiat Panda (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Fiat Panda to auto klasy aut najmniejszych segmentu A, które jest produkowane od 1980 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi...

więcej