DobryMechanik.pl

PORADNIK

dla warsztatów samochodowych

Na jakie usługi postawić?
Jakich pracowników wybrać?
Jak pozyskiwać klientów?

Na jakie usługi postawić?

1

Przede wszystkim zastanów się, jakich napraw będziesz dokonywać. Lepiej postawić na specjalizację usług, która o wiele bardziej liczy się na rynku. Szczególnym zainteresowaniem cieszy się serwis z zakresu elektroniki samochodowej. Twoja specjalizacja może dotyczyć także obsługi konkretnych marek samochodów. To bardzo ważne.

2

Z kolei większy zakres wykonywanych napraw pozwoli Ci zachować przewagę nad konkurencją. Najlepiej zorientować się, na co w danym regionie jest duże zapotrzebowanie. Klucz do sukcesu stanowi wysoka jakość usług, którą osiągniesz poprzez dobrych pracowników, profesjonalne narzędzia i szeroki asortyment części zamiennych. 

3

  Jeśli klient ma mieć przekonanie o fachowości obsługi, to musisz mu zapewnić kompleksową obsługę.

4

USTAL SPECJALIZACJĘ!

Jakich pracowników wybrać?

Kompetencje

Jeśli chcesz, aby twój serwis cieszył się dobrą opinią, postaw na doświadczonych pracowników. To oni tworzą fundament firmy, dlatego nie warto żałować funduszy na ich wynagrodzenia.

Wynagrodzenie

Odpowiednio opłaceni fachowcy będą zadowoleni, co przełoży się na ich zaangażowanie w pracy. Staną się także lojalni wobec warsztatu i nie będą się zastanawiać nad podjęciem innej posady. Pamiętaj, aby zapewnić im bezpieczeństwo pracy, ponieważ w warsztacie nietrudno o wypadek.

Wyposażenie

Odpowiednie ubrania ochronne i zapewnienie mechanizmów przenoszenia ciężarów to absolutna podstawa. Dobra atmosfera w firmie ma także ogromny wpływ na wykonywanie zadań. I przekłada się na to, jak klienci postrzegają dany warsztat.

Budowanie lojalności klienta

  • Zbieraj opinie na temat Twoich usług

  • Monitoruj konkurencję i oferuj klientom więcej

  • Sprawdź co o Tobie mówią i reaguj na opinie

  • Dbaj o stałych klientów, przygotuj oferty specjalne

  • Utrzymuj wysoką jakość Twoich usług

  • Buduj silną markę!

Zaufanie klienta to priorytet.

"

Badania pokazują, że aż 84% klientów wraca do tego samego warsztatu, jeśli poprzednia
naprawa była dobrze wykonana. Aby więc zdobyć ich zaufanie, należy wykazać się doświadczeniem
w branży i profesjonalizmem. Jeśli z twojego zakładu wyjedzie kilkunastu zadowolonych klientów,
to szybko przekażą informację o usługach swojej rodzinie i znajomym.

W ten sposób firma zyska odpowiednią renomę, a to przełoży się na liczbę zleceń.
Szybko pojawią się kolejni zainteresowani. Ważne jest więc, aby starać się wykonywać działania
naprawcze jak najlepiej. A co za tym idzie, należy postawić na odpowiedni personel, który zna się na rzeczy.


ALEKSANDER SZENK
MARKETING MANAGER DOBRYMECHANIK.PL

Jak pozyskać klientów?

Najlepszym sposobem na zyskanie popularności wśród klientów jest fachowa obsługa.
Zadowolona z wykonanych usług osoba z pewnością poleci twój warsztat samochodowy
swoim znajomym. Jest to więc najlepszy sposób na reklamę.

Promocja

Na początku działalności, gdy nie ma się jeszcze wyrobionej renomy, należy jednak zabiegać o zainteresowanie. Świetnym rozwiązaniem jest założenie profilu w serwisie grupującym warsztaty z całego kraju DobryMechanik.pl.

Relacje

Kluczem do sukcesu Twojego biznesu z pewnością okaże się budowanie relacji z klientami. Dbaj o nich! Dobre relacje przyniosą Ci wielu stałych klientów.

Internet

Ogromna liczba potencjalnych klientów znajduje się w internecie. Zobacz jak budować wizerunek swojej marki w sieci!

Jak zbudować swój wizerunek w sieci?

Zbuduj silną i pewną markę

Nie kieruj się konkurencją,  postaw na oryginalną
nazwę
. Zadbaj także o nowoczesną i ciekawą
oprawę graficzną Twojej marki.

Zaistniej w internecie

Załóż konta w mediach społecznościowych. Opisuj tam swoją działalność i bądź blisko swoich klientów. Dodaj zdjęcia swoich certyfikatów, a wzmocnisz wiarygodność warsztatu.

Zdobywaj klientów

Zadbaj o to aby wizytówka Twojego warsztatu pojawiła się na największych portalach branżowych, między innymi na DobryMechanik.pl. To właśnie na takich portalach dotrzesz do największej liczby nowych klientów.

Reaguj

Monitoruj internet i reaguj na to, co mówią o Tobie i Twojej działalności. Pamiętaj, że ogólnie pojęta opinia to jeden z najważniejszych czynników, decydujących o Twoim sukcesie lub jego braku.

Uzupełnij wizytówkę

Jeżeli specjalizujesz się w jakiejś konkretnej dziedzinie pisz o tym! Możesz stworzyć  swojego bloga. Im więcej treści, tym wyższe pozycjonowanie Twojej strony internetowej. Konsekwencją tego będzie większa ilość klientów w Twoim warsztacie.

Zasady dobrej strony WWW warsztatu?

  • Postaw na kwestie wizualne
  • Zamieść zdjęcia Twojego warsztatu
  • Opisz dokładnie oferowane usługi i dodaj cennik
  • Uwypuklij wartości dodane Twojego warsztatu
  • Utwórz sekcję z poradami dla kierowców - dużo treści potwierdzi Twoją fachowość

Życzymy powiedzenia
w rozwijaniu Twojego biznesu



Copyrights 2014 DobryMechechanik.pl