Jak wykryć i naprawić usterkę dwumasowego koła zamachowego ?

Dwumasowe koło zamachowe jest jednym z ważniejszych elementów wyposażenia nowoczesnych samochodów. Wpływa na prawidłową pracę silnika oraz układu zmiany biegów. Warto, zatem wyjaśnić kilka kwestii związanych z jej budową, eksploatacją i serwisowaniem.

Znajdź warsztat i umów wymianę

Przeglądaj 68974 opinie o warsztatach,
wybierz sprawdzonego i polecanego przez innych kierowców mechanika.

UMÓW WYMIANĘ DKZ

Jaką rolę pełni dwumasa? Zwiększa komfort jazdy i wycisza pracę współczesnych układów napędowych oraz reguluje przepływ momentu obrotowego, co przekłada się na mniej brutalną reakcję przy wciśnięciu pedału gazu oraz dużo łatwiejszą zmianę przełożeń.
Niestety mimo postępu w dziedzinie motoryzacji, nie da się uniknąć zużycia kół dwumasowych. Jakie są objawy awarii?

  • hałas i wibracje wzrastające wraz z obciążeniem silnika podczas gwałtownego przyspieszania szczególnie, gdy przechodzimy z niskich obrotów na wysokie oraz w momencie „hamowania silnikiem”,
  • szarpanie przy uruchamianiu i problemy z płynnym ruszaniem autem oraz zmianą biegów.

W czym może pomóc mechanik? Po zdemontowaniu dokładnie obejrzy koło, jeśli jest zaolejone i posiada uszkodzenia mechaniczne, trzeba je wymienić. Jeżeli w diagnozowanym sprzęgle dwumasowym po przekręceniu „masy wtórnej” względem „pierwotnej” słyszalne i odczuwalne jest ocieranie tych dwóch elementów, możemy być pewni awarii. Podobnie jest w sytuacji, gdy po „przekręceniu” masy wtórnej samoczynnie nie powraca ona do pozycji początkowej. Dobrą praktyką jest zakup elementów odpowiednio dobranych do danego samochodu od jednego producenta. Mieszanie części nowych z poszczególnymi elementami używanymi może skutkować nieprawidłową pracą sprzęgła, nawet, jeśli ich producent jest ten sam.

Diagnoza problemów z kołem zamachowym oraz innych występujących w samochodach awarii może stanowić nie lada wyzwanie. Dlatego tak istotne jest czerpanie wiedzy z najlepszych źródeł. Takim miejscem jest platforma internetowa Team TOTAL Pro, która wspiera właścicieli warsztatów w prowadzeniu ich biznesu, mechaników – w ich rozwoju zawodowym, a pasjonatów motoryzacji w zdobywaniu nowej wiedzy z dziedziny szeroko pojętej motoryzacji. Platforma jest miejscem, w którym można znaleźć szereg porad ekspertów. Od momentu uruchomienia, czyli października 2015 roku, zarejestrowało się na niej blisko 2500 zawodowych mechaników. Na platformie Team TOTAL Pro dostępny jest premierowy film Adama Klimka, który pokazuje jak prawidłowo wymienić koło dwumasowe.

Więcej informacji o TOTAL Polska, Team TOTAL i Team TOTAL Pro można znaleźć tutaj:
www.total.com.pl
www.teamtotal.pl
www.teamtotalpro.pl
www.facebook.com/totalpolska

Przeczytaj także

Kia Sportage (II, III, IV) - Cena serwisu klimatyzacji

Kia Sportage (II, III, IV) - Cena serwisu klimatyzacji

Kia Sportage to auto kompaktowe segmentu C, które jest produkowane od 1993 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 5 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu SUV. Głównymi konkurentami modelu jest Ford Kuga, Honda CR-V, Peugeot 3008, Renault Koleos, Volkswagen Tiguan, Skoda Karoq i Nissan Qashqai....

więcej

Skoda Octavia (II, III) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Skoda Octavia (II, III) - cena wymiany tarcz hamulcowych

Skoda Octavia to auto klasy kompaktowej segmentu C, które jest produkowane od 1996 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu liftback i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Tipo, Ford Focus, Opel Astra, Renault Fluence i Toyota Corolla. Skoda...

więcej

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Raport awaryjności Volksawagen Passat B3-B7

Volkswagena Passata zna chyba każdy. Obiekt wielu kawałów, dowcipów i drwin. Model poddawany mniej lub bardziej profesjonalnym tunningom. Wół roboczy taksówkarzy, przedstawicieli handlowych, ale też rodzin. Potrafi także, być samochodem reprezentacyjnym, a wyposażeniem i stylistyką nadal...

więcej

Jaki olej do silnika – mineralny czy syntetyczny?

Jaki olej do silnika – mineralny czy syntetyczny?

Wybór odpowiedniego oleju do silnika to rzecz bardzo ważna, nie należy więc traktować jej po macoszemu. Na rynku występuje wiele gatunków, podstawowy podział wyróżnia jednak oleje syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne. Który z nich jest najlepszy dla jednostki napędowej? I jakiego użyć, kiedy...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę