Przegląd serwisowy VW Golf 5

Volkswagen może poszczycić się naprawdę dużą popularnością aut – wielu klientów zaufało tej marce i pozostaje jej wiernym mimo upływu lat. Przoduje w tej kwestii zdecydowanie Golf, który został uznany za mało awaryjny i wytrzymały pojazd. W 2003 r. na rynku pojawiła się piąta generacja tego auta i szybko zawojowała świat motoryzacji. I nie ma się co dziwić – w końcu łączy w sobie nowoczesną linię, a także niekłopotliwe w eksploatacji silniki z poprzedniej wersji.

 Po raz pierwszy Volkswagen Golf V został zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem w 2003 r. Produkcja tego modelu trwała do 2008 r., a w jej trakcie pojawiła się wersja w postaci minivana, a także kombi. Pomimo dobrych opinii na temat poprzedniej generacji, postanowiono wiele rzeczy zorganizować zupełnie inaczej. Zdecydowano się przede wszystkim na zwiększenie przestrzeni we wnętrzu pojazdu, czego brakowało dotychczasowym użytkownikom. Znacznie zwiększyła się więc ilość miejsca w strefie tylnych siedzeń, ale także pojemność bagażnika.

Dodatkowo postawiono na nowe nadwozie, bardziej odporne na zginanie i skręcanie. Całkowicie zmieniła się konstrukcja drzwi, co miało ułatwić naprawę, poza tym wprowadzono elektrohydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego, co znacznie zmniejszyło zużycie paliwa. W wyniku tych wszystkich zmian Golf V stał się samochodem bardzo nowoczesnym, ale także droższym w serwisowaniu.

Do słabych stron tego modelu zalicza się przede wszystkim osprzęt silników benzynowych – zawodzi przeważnie pompa cieczy chłodzącej i pompa paliwa. Z kolei jednostki napędzane dieslem borykają się z niedomaganiami „turbo”, układu wtryskowego i dwumasowych kół zamachowych. Podwozie Golfa V nie należy do zbyt wytrzymałych i po kilkudziesięciu tysiącach kilometrów wymaga napraw i wymiany elementów. Wśród częściej występujących problemów wymienia się także awarie stycznika świateł „stop”, sterowników szyb i centralnego zamka. Nadwozie VW Golfa V jest za to dobrze skonstruowane i rzadko ulega korozji.

Czym są przeglądy serwisowe? To czynności okresowe, określone przez producenta, mające na celu wymianę płynów i części eksploatacyjnych. Ich częstotliwość jest indywidualna w stosunku do każdego modelu pojazdu i jego wersji silnikowej. Nie są one obowiązkowe, ale warto je wykonywać, aby utrzymać gwarancję producenta, a także inne przywileje. Poza tym auta regularnie serwisowane mają o wiele większą wartość na rynku.

Volkswagen Golf V wymaga serwisowania co 30 tys. km i obejmuje przegląd takich elementów, jak olej, filtry, klocki hamulcowe, świece. Dopiero przy przebiegu rzędu 90 tys. km kontroli podlegają także rozrząd i amortyzatory. Powszechnie uznaje się, że model ten jest droższy w serwisowaniu od poprzedniej wersji i nic w tym dziwnego – unowocześnienie musi się przekładać na wyższe ceny.






Otrzymaj ranking sprawdzonych warsztatów

Przeczytaj także

Ford Focus III benzyna - cena przeglądu okresowego małego

Ford Focus III benzyna - cena przeglądu okresowego małego

 Ford Focus to kompaktowe auto segmentu C, wywodzące się z USA. Obecna jest już czwarta generacja tego modelu, jednak tym razem skupiamy się na Fordzie Focusie III. Jego głównym konkurentem jest Opel Astra i VW Golf. Produkowany był on w latach 2010-2018 i dostępny w nadwoziu hatchback,...

więcej

Audi Q5 II diesel - cena przeglądu okresowego dużego

Audi Q5 II diesel - cena przeglądu okresowego dużego

  Audi Q5 to drugi SUV w ofercie marki premium, będący mniejszą wersją modelu Q7. Konkuruje on z BMW X3 czy Volvo XC60. Produkcja drugiej generacji rozpoczęła się w 2017 roku i trwa do dziś. Wybór silników jest większy w porównaniu do Q7 i pozwala na wybór jednej z 3 jednostek benzynowych o...

więcej

Toyota C-HR benzyna - cena przeglądu okresowego małego

Toyota C-HR benzyna - cena przeglądu okresowego małego

 Toyota C-HR to najnowsza propozycja crossovera najbardziej niezawodnego japońskiego producenta. Pojazd produkowany jest do 2016 roku w Japonii i Turcji. Dostępny jest jedynie z silnikami benzynowymi 1.2 116 KM i 2.0 148/171 KM oraz hybrydowymi 1.8 122 KM i 2.0 184 KM.

więcej

Audi A6 C7 diesel - cena przeglądu okresowego dużego

Audi A6 C7 diesel - cena przeglądu okresowego dużego

 Audi A6 C7 to już czwarta generacja tego modelu w segmencie E Premium. Produkcja rozpoczeła się w 2011 i trwała do 2018 roku. Auto pojawiło się w odmiane sedan (Limousine) i kombi (Avant). Pod maskę trafiły 4 silniki benzynowe o pojemnościach od 2.0 do 4.0, od 180 KM do 420 KM, przez...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę