NOS - czyli wtrysk podtlenku azotu

Największym producentem systemów wtrysku podtlenku azotu do silników jest "Nitrous Oxide Systems", dla tego też zwyczajowo na wtrysk podtlenku azotu mówi się NOS. Działanie instalacji polega na wtryskiwaniu do układu ssącego silnika utleniacza jakim jest podtlenek azotu (N2O) wraz z dodatkową dawką paliwa.

Powodowany przez nitro przyrosty mocy jest ograniczony czasowo przez pojemnoś butli i/lub ilością podtlenku azotu N2O. Czas opróżnienia butli z gazu zależy od pojemności skokowej silnika, pojemności butli oraz wyregulowanego przyrostu mocy. Nitro jest systemem przeznaczonym w zasadzie do chwilowego zastosowania podczas wyprzedzania lub krótkich wyścigów.

Nitro w przeciwieństwie do turbo, generuje gwałtowny przyrosty mocy, bardziej obciążając układ korbowy oraz układ przeniesienia napędu. Układ nito powinno stosować się tylko na wysokich obrotach silnika,  dodatkowo uruchomienie instalacji możliwe jest wyłącznie przy maksymalnie otwartej przepustnicy. Przy uaktywnionej instalacji, każde wciśnięcie pedału gazu do oporu, uruchamia wtrysk dodatkowego paliwa z podtlenkiem powodując wzrost mocy. Uzyskany przyrost mocy zależy głównie od pojemności i wytrzymałości silnika. Ze względów bezpieczeństwa instalacje NOS nie powinny generować więcej niż 100KM mocy z 1 litra pojemności

 

 

Typowa instalacja z podtlenku azotu składa się z:

  • butli
  • reduktora
  • wtryskiwaczy
  • elektrozaworu z włącznikiem
  • komputera sterującego
  • przewodów gazowych i elektrycznych.

Źródło: stuninguj.pl


Przeczytaj także

Nissan Note (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Nissan Note (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Nissan Note to auto klasy aut miejskich segmentu B, które jest produkowane od 2006 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 2 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu minivan i hatchback. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Punto, Honda Jazz, Kia Rio i Toyota Yaris. Nissan Note pojawia się z...

więcej

Volvo S60 (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Volvo S60 (I, II) - Cena serwisu klimatyzacji

Volvo S60 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2000 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan i kombi. Głównymi konkurentami modelu jest Audi A4, BMW serii 3, Mercedes-Benz Klasy C, Saab 9-3 i Lexus IS. Volvo S60 pojawia się z...

więcej

Co zrobić, gdy sprzęgło nie rozłącza się całkowicie?

Co zrobić, gdy sprzęgło nie rozłącza się całkowicie?

 Problem z niezupełnie rozłączającym się sprzęgłem przybiera na sile z biegiem czasu. Powodować to może rozciągnięta linka sprzęgła, nieszczelny układ hydrauliczny, rozregulowana linka, czy zamontowane nieodpowiednie elementy w układzie. Jazda z niesprawnym sprzęgłem wpływa dodatkowo na...

więcej

Renault Megane IV - Cena wymiany klocków hamulcowych

Renault Megane IV - Cena wymiany klocków hamulcowych

Renault Megane to auto klasy kompaktowej segmentu C, które produkowane jest od 1995 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 4 generacje modelu, produkowane w nadwoziu hatchback, sedan, kombi i coupe-cabrio. Głównymi konkurentami modelu jest Fiat Tipo, Ford Focus, Hyundai i30, Opel Astra, Peugeot 308...

więcej

CZYTAJ WIĘCEJ

Znajdź warsztat i umów wizytę