Wtryskiwacze Common Rail naprawa

Wtryskiwacze są najbardziej awaryjnym elementem systemu common rail. Niestety, są dość drogie, a w dodatku zużywają się z reguły kompletami, co znacznie podwyższa koszt wymiany. Nie każdego stać na taką usługę w warsztacie. Na szczęście, zamiast wymieniać, można je regenerować, co jest o wiele bardziej opłacalną opcją. Poprawnie wykonana naprawa doprowadzi je do bardzo dobrego stanu za niewielkie pieniądze.

wtryskiwacze common rail naprawa

System common rail od kilkunastu lat stanowi rewolucję w świecie motoryzacji i jest wyznacznikiem nowoczesności. Niestety, nie jest on bez wad i należy do awaryjnych. Co najczęściej się psuje? Przede wszystkim wtryskiwacz (850-6500 zł), pompa wysokiego ciśnienia (1600-5500 zł) i zawór ciśnieniowy (150-900 zł).

Wtryskiwacze przy dużym przebiegu prędzej, czy później zaczną szwankować. Po czym to rozpoznać? Przede wszystkim po problemach z odpalaniem zimnego silnika. Niestety, poprawnej diagnozy nie będziesz w stanie wydać samodzielnie, podobnie jak nie zrobi tego zwykły mechanik. W normalnym warsztacie stwierdzą co najwyżej problem z układem wtryskowym. Szczególne informacje otrzymasz jedynie w specjalistycznym serwisie, który posiada odpowiedni sprzęt.

Większość wtryskiwaczy common rail można naprawić bez większych problemów - jeśli na rynku dostępne są części, dobry warsztat z pewnością sobie z tym poradzi. Standardowo cena regeneracji takiego wtryskiwacza kosztuje od 150 do 700 zł i zależy w dużej mierze od stopnia uszkodzenia. Jeśli udasz się do sprawdzonego i profesjonalnego serwisu, wtryskiwacze powinny zostać po tym zabiegu doprowadzone do pierwotnego stanu.

Jak działa common rail? Proces zaczyna się od podania paliwa przez pompę paliwową do pompy wysokiego ciśnienia. Trafia ono pod wysokim ciśnieniem do listwy common rail, z którą połączony jest wtryskiwacz. Wtrysk następuje pod wpływem impulsu elektrycznego.

Regeneracja wtryskiwaczy wymaga zastosowania specjalistycznego sprzętu, którym nie dysponuje każdy warsztat. Jeśli więc znajdziesz bardzo tanią ofertę regeneracji, dobrze się zastanów, czy warto ją wybrać. W wielu serwisach pracuje się na starych urządzeniach, co często uniemożliwia efektywną naprawę. Lepiej więc postawić na punkt autoryzowany przez producentów układów wtryskowych, co daje nam gwarancję rzetelnej usługi. W takich warsztatach narzucane są wysokie standardy naprawy, sprzęt jest nowoczesny, a fachowcy mają stały dostęp do rozwiązań producentów. Stosują przy tym oryginalne części, które są droższe, ale za to zapewniają przywrócenie świetności wtryskiwaczom, czego nie można powiedzieć o tanich, używanych zamiennikach.

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Volkswagen Polo III - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo III - Cena wymiany rozrządu

Produkcję Volkswagen Polo III rozpoczęto w 1994 roku, a zakończono 7 lat później, w roku 2001. Model poddano faceliftingowi w 1999 roku, zmieniając wygląd przodu pojazdu. Auto było laureatem...

więcej

Co zrobić, gdy silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach?

Co zrobić, gdy silnik nierówno pracuje na wolnych obrotach?

Nierówna praca silnika na wolnych obrotach z pewnością jest frustrująca, ale poza tym może prowadzić do poważnych usterek. Za ciężką i nierówną pracę odpowiadać mogą niedrożne wtryskiwacze paliwa,...

więcej

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo IV - Cena wymiany rozrządu

Volkswagen Polo IV produkowany był w latach 1999-2009, w tym 2 lata równolegle ze starszą generacją. W ofercie zaproponowano kierowcom 14 silników benzynowych od 1.2 54KM, do 1.8 150KM. Diesli...

więcej

Ford Mondeo Mk3 - Cena wymiany rozrządu

Ford Mondeo Mk3 - Cena wymiany rozrządu

 Trzecią generacje Forda Mondeo zaczęto produkować w 1999 roku. W porównaniu do niezwykle krągłego Forda Mondeo Mk2, nowa generacja nabrała kwadratowych kształtów. Do wyboru klienci mieli 11...

więcej