Ogrzewanie postojowe , webasto

 Zima zaskoczyła nie tylko drogowców, a wsiadanie do lodowatego auta wcale nie poprawia Ci nastroju? Najwyższy czas pomyśleć o ogrzewaniu postojowym. Interesuje Cię konkretna marka? Chcesz sprawdzić ceny ogrzewania DEFA, Webasto, Eberspacher lub Hydronic? Dowiedz się, jak działa taki mechanizm i ile kosztuje jego założenie. Podpowiadamy, jakie opcje masz do wyboru.

ogrzewanie postojowe webasto

Zimą na myśl o wejściu do wychłodzonego samochodu człowieka aż ogarniają dreszcze. Podobnie latem, gdy od rana wewnątrz auta robi się piekarnik, jazda bywa prawdziwą męką. Rozwiązaniem jest właśnie ogrzewanie postojowe, którego działanie opiera się na wykorzystaniu układu chłodzenia i wentylacji. System działa niezależnie od silnika, ponieważ posiada własny nieduży agregat, pobierający paliwo bezpośrednio ze zbiornika. W wysiłku zasysania powietrza następuje proces spalania, a w efekcie uruchamiany jest obieg płynu chłodniczego silnika. Po rozgrzaniu płyn oddaje ciepło, które w całości jest przekazywane do kabiny. W wyniku działania systemu wewnątrz auta udaje się osiągnąć optymalną temperaturę po upływie około 20 minut. Dodatkowo silnik ulega rozgrzaniu, co znacząco wpływa na zużycie paliwa po jego odpaleniu. Zimą nie mamy więc problemu z rozruchem, ani oszronionymi szybami. Z kolei latem przy uruchomionym systemie kabina jest skutecznie chłodzona, co zacznie poprawia komfort po wejściu do samochodu, nawet jeśli stoi w największym słońcu.

Ogrzewanie postojowe może być sterowane na kilka sposobów. Najprostszy opiera się na timerze, który trzeba ustawić. Zanim więc wyruszysz w drogę, musisz pójść do samochodu i uruchomić system, co jest nieco kłopotliwym rozwiązaniem. Druga opcja, nieco wygodniejsza, wiąże się z użyciem bezprzewodowego pilota. W zależności od jego zaawansowania przez urządzenie można tylko włączyć i wyłączyć ogrzewanie, a w niektórych przypadkach także skontrolować temperaturę wewnątrz, czy ustawić moment załączenia systemu. Najciekawszą opcją jest sterowanie ogrzewaniem poprzez smartfon. Niestety, system należy wtedy wyposażyć w kartę SIM, a komunikacja między nim a telefonem generuje dodatkowe koszty.

System ogrzewania postojowego można zastosować w praktycznie każdym aucie – nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Niestety, jest to dość drogie udogodnienie, na które nie każdego stać. Za standardowy układ trzeba zapłacić około 5 tys. zł. Mimo to jest to dobra inwestycja, ponieważ znacznie poprawia komfort użytkowania auta, a także ma pozytywny wpływ na silnik – nie mamy problemów z rozruchem nawet w największe mrozy, zużywamy mniej paliwa, a żywotność jednostki napędowej znacznie się wydłuża. Zalety są więc niewątpliwie spore. W obliczu ciągłych nowinek technicznych systemem można sterować nawet przez telefon, a to już naprawdę duże usprawnienie. Jeśli więc posiadasz fundusze na takie urządzenie i zastanawiasz się, czy warto, to jak najbardziej polecamy tą opcję. Z pewnością będziesz zadowolony!

WYSZUKAJ NA MAPIE

MIASTA W POBLIŻU

Nasze porady

Ford Fiesta Mk6 - Cena wymiany rozrządu

Ford Fiesta Mk6 - Cena wymiany rozrządu

  Ford Fiesta Mk6 to mniejszy odpowiednik Forda Focusa. Jest też do niego w kilku miejscach podobny. W europie produkowany był w latach 2001-2008, a w takich miejscach jak RPA czy Brazylia...

więcej

Audi A6 C5 - Cena wymiany rozrządu

Audi A6 C5 - Cena wymiany rozrządu

 Generacja C5 produkowana była w latach 1997 - 2005, a w 2001 roku A6 przeszło delikatny facelifting. Audi A6 C5 to auto wyższej klasy średniej, które jest większym i bardziej prestiżowym...

więcej

Ford Mondeo Mk3 - Cena wymiany rozrządu

Ford Mondeo Mk3 - Cena wymiany rozrządu

 Trzecią generacje Forda Mondeo zaczęto produkować w 1999 roku. W porównaniu do niezwykle krągłego Forda Mondeo Mk2, nowa generacja nabrała kwadratowych kształtów. Do wyboru klienci mieli 11...

więcej

Ford Fiesta (Mk7, Mk8) - Cena wymiany rozrządu

Ford Fiesta (Mk7, Mk8) - Cena wymiany rozrządu

Ford Fiesta to auto klasy miejskiej segmentu B, które było produkowane od 1976 roku. Do dnia dzisiejszego powstało 8 generacji modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback, sedan i van. Głównymi...

więcej