Wymiana łącznika stabilizatora, cena

Średnia cena usługi: od 47,71 PLN do 90,98 PLN

Łącznik stabilizatora to elastyczny element, który odpowiada za bezproblemowe pokonywanie zakrętów. Niestety, w wyniku pokonywania wielu nierówności drogi, ulega on czasami wybiciu i koniecznie trzeba go wymienić. Zabieg taki możesz wykonać samodzielnie w warunkach garażowych, przy odrobinie chęci i czasu. Podpowiadamy, jak sprawnie dokonać wymiany. Tylko po czym rozpoznać, że nadszedł już na nią czas?

wymiana łącznika stabilizatora

Stabilizator i łączniki mają za zadanie ograniczać przechylanie samochodu na zakrętach, kiedy więc dojdzie do ich usterki, usłyszymy głośne stuki nawet na najmniejszych nierównościach drogi. Łącznik stabilizatora podlega wymianie, gdy zauważymy na jego końcach uszkodzoną gumę. Jak zamontować w takim przypadku nową część?

Poluzuj śruby na kole i podnieś auto do góry przy pomocy lewarka. Pamiętaj przy tym o zabezpieczeniem samochodu przed stoczeniem się – wystarczy pod pozostałe koła podłożyć kliny. Odkręć koło i zdejmij je. Łącznik stabilizatora wygląda jak cienki pręt i ma na końcach gumowo-metalowe przeguby. Zanim przystąpisz do naprawy, spryskaj śruby specjalnym preparatem, który je nasmaruje i usunie ewentualną rdzę. Odkręć nakrętki łącznika stabilizatora. Następnie musisz powoli unosić samochód, aż poczujesz luz, dzięki któremu wyciągniesz łącznik – trzeba więc te dwie czynności wykonać równocześnie. Powierzchnię, z którą styka się łącznik, wyczyść papierem ściernym. Teraz możesz umieścić na miejscu nowy łącznik – strony nie mają znaczenia. Przykręć mocno nakrętki śrub i opuść samochód na taką wysokość, aby bez problemu założyć z powrotem koło. Na końcu wystarczy dokręcić śruby na stałym podłożu i przystąpić do wymiany łącznika stabilizatora z drugiej strony.

Przy wymianie łącznika stabilizatora należy pamiętać, aby postępować z nim delikatnie, by nie uszkodzić gumowych osłon. Element ten powinien zostać dobrany idealnie do danego samochodu, aby mógł działać prawidłowo. Jeśli nie jesteś pewien, jakiego zakupu dokonać, lepiej pozostaw to zadanie specjaliście, który z pewnością wykona całą usługę prawidłowo.

WYSZUKAJ NA MAPIE

Nasze porady

Citroen C4 II - Cena wymiany rozrządu

Citroen C4 II - Cena wymiany rozrządu

 Najnowsza generacja modelu C4 jest produkowana od 2010r. Pojazd jest wyłącznie produkowany w odmianie 5-drzwiowego hatchbacka. Inne odmiany przeniesiono na serię DS. W ofercie występują 4...

więcej

Citroen C5 III - Cena wymiany rozrządu

Citroen C5 III - Cena wymiany rozrządu

Citroen C5 to auto klasy średniej segmentu D, które jest produkowane od 2001 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu sedan, kombi i liftback. Głównymi...

więcej

Citroen C3 (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Citroen C3 (II, III) - Cena wymiany rozrządu

Citroen C3 to auto klasy miejskiej segmentu B, które jest produkowane od 2002 roku. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu hatchback. Głównymi konkurentami...

więcej

Citroen C4 I - Cena wymiany rozrządu

Citroen C4 I - Cena wymiany rozrządu

 Model produkowano w latach 2004-2010. Citroen C4 I zdobył nagrodę World Car Design of the Year. W roku 2008 przeprowadzono face lifting. W ofercie silnikowej znalazły się 4 silniki benzynowe...

więcej