Standardowa cena najmu stanowiska waha się w przedziale 15-30 zł za godzinę. I zasada im drożej tym lepsze stanowisko wcale się tutaj nie sprawdza. Może się zdarzyć, że kwota 30 zł odnosi się do jednopojazdowego dobrze wyposażonego garażu, który zapewnia nam ciszę i psychiczny komfort pracy. 20 zł zaś może kosztować najem jednego z kilkunastu podnośników nowocześnie wyposażonej hali. Cenę ustala właściciel terenu, a nie koniecznie zapewniany standard. Z reguły najtańsze są stanowiska bez podnośnika do prostych napraw (ok. 20zł), a najdroższe takie z podnośnikiem i narzędziami w cenie (ok. 35 zł). Czasami trzeba jednak dopłacić za wózek z narzędziami - to kolejne 20 - 30zł, jednak często w postaci opłaty jednorazowej. Za klucze specjalistyczne również właściciel może liczyć sobie 10 zł od każdego zestawu czy sztuki.
Warsztat samoobsługowy to miejsce, gdzie zarówno amator jak i profesjonalista może odpłatnie korzystać z miejsca przystosowanego do wykonaywania napraw mechanicznych. Warsztaty samoobsługowe przyjmują różne formy, a nie zawsze zależna jest od tego cena. Najprostsze konstrukcje to prywatne garaże bez kanału, wyposażone w prąd i podstawowe narzędzia. Kolejny poziom to mały warsztat np. dwustanowiskowy z podnośnikami łapowymi i dodatkowymi narzędziami typu spawarka czy zlewarka do oleju. Najdroższe inwestycje to wielkie hale na kilkanaście samochodów, doradztwo mechanika na miejscu, strefy odpoczynku i całe zaplecze sanitarne. Niestety dostęp do takich serwisów premium jest dość ograniczony z racji ich mniejszej ilości.
Jak każde rozwiązanie, warsztat samoobsługowy mimo swoich zalet nie jest pozbawiony wad. Na szczęście tych pierwszych zdaje się być więcej.
Zalety
Wady
Dostęp do takiego miejsca ma każdy zmotoryzowany, jednak życie pokazuje, że głównie korzystają z takich miejsc pasjonaci. Nie da się ukryć, że za naprawę swojego auta nie zabierze się osoba, która nie wie jak jest ono zbudowane. Sama wiedza to też za mało, bo od poprawnie wykonanej naprawy zależy bezpieczeństwo podczas dalszego użytkowania auta. Poza pasjonatami miejsca te odwiedzają mechanicy, którzy akurat mogą nie mieć dostępu do konkretnych narzędzi specjalistycznych w serwisie w którym pracują. Mały odesetek osób stanowią zwykli kierowcy, którzy chcą podjąć się np. prostej wymiany oleju.
W jednym miejscu dostępne będą tylko podstawowe narzędzia i kanał do obsługi podwozia, a drugie będzie przypominało profesjonalny serwis samochodowy zdolny wykonać każdą naprawę. Za większość rzeczy poza samym stanowiskiem będzie trzeba dopłacić. Zbierając w jedno miejsce wszystkie oferty, liczyć można na takie udogodnienia jak:
Biznes w postaci warsztatu samoobsługowego jest zdecydowanie popularniejszy na zachodzie Europy, jednak od kilku lat i w Polsce przedsiębiorcy próbują swoich sił. Najłatwiej znaleźć takie miejsce w dużych miastach. Czasami przyjmuje on postać skromnego garażu na wynajem godzinowy, a czasami odrębne stanowisko w serwisie samochodowym.
Zobacz warsztaty samoobsługowe w Twojej okolicy | ||
Białystok | Bydgoszcz | Gdańsk |
Gorzów Wlkp. | Katowice | Kielce |
Kraków | Lublin | Łódź |
Poznań | Szczecin | Toruń |
Warszawa | Wrocław | Zielona Góra |
Volkswagen Touran to auto typu minivan klasy średniej segmentu D, który produkowany jest od 2003 do dzisiaj. Do dnia dzisiejszego powstały 3 generacje modelu, produkowanego w nadwoziu mvan....
Produkowany w latach 2003 - 2010 Touran I generacji to średniej wielkości van w ofercie Volkswagena. W 2006 roku model ten przeszedł facelifting, a w 2007 został według holendrów Samochodem Roku....
Produkcja BMW X6 F16 rozpoczęła się w 2014 roku i trwa do dnia dzisiejszego. To kontynuacja nowo powstałego segmentu samochodów SAC. Poza nieznacznym zwiększeniem rozmiaru jest to...
Audi A5 I generacji można porównać do Audi A4 w nadwoziu coupe i liftback. Jego produkcja rozpoczęła się w 2007 i trwała do 2016, przechodząc facelifting w 2011 roku. W ofercie znalazło się...