Mechanika Samochodowa i Wulkanizacja
Stefczyka 26, Wejherowo
Moto Kompleks Grzegorz Maciejewski
Tartaczna 44A, Wejherowo
"Pomimo dużego nawału pracy Pan Maciejewski wykonał usługi poza kolejnością ulegając prośbie przed dłuższą podróżą - dziękuję
- sprawdzenie poziomu płynów eksploatacyjnych (1xuzupełnienie plziomu)
- sprawdzenie ciśnienia w oponach
- ocena stanu filtra powoetrza i filtra kabinowego",
Tadeusz Makurat, Renault/clio
"Panowie naprawiaja, a nie wymieniają. Nie sztuką jest naciągnąć na nową cześć laika i skasować jak za zboże. W przypadku mojego samochodu to by było najszybsze i najprostsze rozwiązanie, całe szczęście trafiłam do tego warsztatu, a dzięki cierpliwości i dociekliwosci mechaników samochód śmiga bez zarzutu. Kota też mają jeśli ktoś lubi mruczenie. ",
Joanna, Renault Megane
I Brygady Pancernej W.P 5, Wejherowo, Wejherowo
"Polecam jak najbardziej ten warsztat. Fachowa i miła obsługa. Naprawa wykonana szybko, mechanik od razu wiedział w czym jest problem. ",
Kasia, Mondeo mk3
Mechanika Samochodowa i Wulkanizacja
Stefczyka 26, Wejherowo
Moto Kompleks Grzegorz Maciejewski
Tartaczna 44A, Wejherowo
"Pomimo dużego nawału pracy Pan Maciejewski wykonał usługi poza kolejnością ulegając prośbie przed dłuższą podróżą - dziękuję
- sprawdzenie poziomu płynów eksploatacyjnych (1xuzupełnienie plziomu)
- sprawdzenie ciśnienia w oponach
- ocena stanu filtra powoetrza i filtra kabinowego",
Tadeusz Makurat, Renault/clio
"Panowie naprawiaja, a nie wymieniają. Nie sztuką jest naciągnąć na nową cześć laika i skasować jak za zboże. W przypadku mojego samochodu to by było najszybsze i najprostsze rozwiązanie, całe szczęście trafiłam do tego warsztatu, a dzięki cierpliwości i dociekliwosci mechaników samochód śmiga bez zarzutu. Kota też mają jeśli ktoś lubi mruczenie. ",
Joanna, Renault Megane
I Brygady Pancernej W.P 5, Wejherowo, Wejherowo
"Polecam jak najbardziej ten warsztat. Fachowa i miła obsługa. Naprawa wykonana szybko, mechanik od razu wiedział w czym jest problem. ",
Kasia, Mondeo mk3
Odpowiedni luz zaworowy pozwala na prawidłową pracę silnika i szczelne zamknięcie komory spalania. Kolejnym aspektem jest chłodzenie zaworów poprzez ich styk z gniazdem zaworowym. Jeżeli luz zaworowy jest źle ustawiony, słyszalne będzie metaliczne cykanie spod maski, odczuwalny będzie spadek mocy, nierówne obroty na biegu jałowym oraz ogólne utrudnienie w uruchomieniu ciepłego silnika.
Nie w każdym samochodzie trzeba regulować luz zaworowy. Właściciele aut z silnikiem z hydrauliczną regulacją luzu zaworowego mogą zapomnieć o tym problemie. Pozostali powinni wiedzieć, czy luz zaworowy kasowany jest za pomocą płytek (pastylek)/szklanek czy zwykłej śruby regulacyjnej. Częstotliwość regulacji luzu jest określana przez producentów i bardzo różni się w zależności od jednostki napędowej. Niektóre silniki wymagają regulacji co 10 tys. km. a inne pozwalają ograniczyć się do sprawdzenia i regulacji po 100 tys. km. Przy zasilaniu auta gazem LPG trzeba ten czas skrócić o połowę.
Cena ustawienia luzu zaworowego zależeć będzie od ilości zaworów w danej jednostce napędowej, typu silnika, a przede wszystkim metody regulacji luzu zaworowego. Zakup płytek czy szklanek do regulacji znacznie podnosi cenę w porównaniu do zwykłej regulacji śrubowej. Dla prostej konstrukcji koszt może zamknąć się w kwocie 200 zł, podczas gdy mocno rozregulowany układ wyposażony w szklanki może kosztować kilkaset złotych.
Nasi mechanicy za darmo odpowiadają na pytania związane z serwisowaniem samochodów.
benzyna skrzynia automat na zimnym silniku bardziej dynamiczny i szybszy niż przy ciepłym, poza tym przy dodawaniu gazu wszystko jest ok po puszczeniu stukot jakby zawory do regulacji tak nam powiedział mechanik inny znowu, że niby nie...
Witam.Mam problem z głośną pracą zaworów na zimnym silniku. Po zagrzaniu problem znika. Silnik 16v ti 1.6 benzyna. Stosuję olej 5w30 ford formula.
Czy trzeba wyjąć silnik aby przeprowadzić regulację luzów zaworowych? Na tym portalu znalazłam informację dotyczącą silnika DOHC że bez problemu można bez https://dobrymechanik.pl/zapytaj-mechanika/czy-trzeba-wyjac-silnik-aby-przeprowadzic-regulacje-luzow-zaworowych.html Co do SOHC sama...
Witam. Pierwszy problem zużycie oleju około 1L na 10-12tyś kilometrów. (przebieg 125 tyś. km) Wcześniej nie musiałem nic dolewać od wymiany do wymiany. Wycieków nie widać. Nie dymi .Co jakiś czas widać czarny nalot na końcówce wydechu ,ale nie jest tłusty w dotyku. To normalne czy lepiej udać...
Jakie są objawy zużycia amortyzatorów? Jak wydłużyć ich żywotność? Czym grozi jazda autem, w którym są one skrajnie wyeksploatowane? Ile kosztuje wymiana amortyzatorów w największych...
Żywotność zawieszenia pneumatycznego przewidziana jest na 10 lat lub na przebieg około 200 000 km. Jednak długość eksploatacji jest w dużej mierze uzależniona od jakości dróg na jakich użytkowane...
Choroba lokomocyjna powoduje, że podróż samochodem zamienia się w koszmar i znacznie się wydłuża. Na czym polega? Co wywołuje jej objawy, a co im zapobiega? Podpowiadamy jak jej skutecznie...
Przy coraz większych upałach klimatyzacji w samochodach to absolutna konieczność. Ta przydaje się również w trakcie zimy czy jesienią, aby skutecznie pozbyć się zaparowanych szyb. Jak serwisować...